Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKıroğlu, M. Kasım
dc.contributor.authorErol, Betül
dc.date.accessioned2020-07-22T08:01:03Z
dc.date.available2020-07-22T08:01:03Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/52156.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/29966
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2010en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 52156en_US
dc.description.abstractHayat Bilgisi dersi çocukların okula başladıklarında karşılaştıkları ilk derstir. Bu derste çocuklar, içinde bulundukları çevreyi anlayarak, bu çevreye uyum sağlamayı öğrenmektedirler. Bu öğrenme sürecinde yaralanabilecek en iyi kaynak ders kitaplarıdır. Kitapların bu kadar önemli olduğu bir durumda, kitaplarda yapılabilecek dil ve anlatım yanlışları telafisi zor durumları beraberinde getirmektedir. Bu araştırmada, 2005 yılında yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temel alarak değişen programla birlikte, yenilenen Hayat Bilgisi Ders kitaplarının dil ve anlatım yönünden işlevsel bir biçimde hazırlanıp hazırlanmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Milli Eğitim Bakanlığı ve diğer özel yayınevleri tarafından basılan bütün Hayat Bilgisi ders kitapları oluşturmaktadır. Örneklem seçilirken ise üç temel ölçüt belirlenmiştir. Bunlara göre araştırmanın örneklemini; Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2005, 2006, 2007 ve 2008 yılları arasında 1.2.ve 3. sınıflar için basılan Hayat Bilgisi ders kitapları oluşturmaktadır.Belirlenen ders kitaplarının incelenmesi sonucunda; noktalama işaretleriyle ilgili olarak, kitaplara Türkçe programının örtüşmediği görülmektedir. Kitaplarda noktalama ve yazım kurallarına gerekli özenin gösterilmediği de dikkat çekmektedir. Ayrıca kitaplarda yer alan tümcelerdeki sözcük sayılarının sınıf seviyelerinin üzerinde olduğu görülmektedir. Bununla birlikte kitaplarda tekörneklik kuralına uyulmadığı, cümlenin öğeleriyle ilgili yanlışlıklar yapıldığı ortaya çıkmaktadır. Kitaplarda birçok sözcük, Türkçe karşılıkları olmasına rağmen yabancı kökenli karşılıklarıyla kullanılmıştır. Genel olarak bakıldığında paragraf düzenleme kurallarına uyulduğu dikkat çekse de, paragraflarda anlam ve mantık ilişkilerine dikkat edilmediği göze çarpmaktadır.Sonuç olarak, belirlenen ölçütlere göre dil ve anlatım yönünden incelenen Hayat Bilgisi ders kitaplarının işlevsel bir biçimde hazırlanmadığı görülmüştür.en_US
dc.formatX, 412 y. ; 30sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDers kitapları -- Değerleme -- Türkiyeen_US
dc.subjectSosyal bilimler -- Ders kitapları -- Değerlemeen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS E71h 2010en_US
dc.titleHayat bilgisi ders kitaplarının dil ve anlatım yönünden değerlendirilmesi / Betül Erol; Danışman M. Kasım Kıroğluen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster