Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAlat, Zeynep
dc.contributor.authorErkenet, Sezgin Aslan
dc.date.accessioned2020-07-22T08:01:03Z
dc.date.available2020-07-22T08:01:03Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/65024.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/29964
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2009en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 65024en_US
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim 1.sınıfa okur yazar olarak başlayan çocuklara yönelik sınıf öğretmenlerinin uygulama tutum ve yaklaşımlarının saptanması amaçlandı. Nitel araştırma yöntemin uygulandığı araştırmada samsun ilinde görev yapan 12 sınıf öğretmeniye yarı yapılandırılmış görüşme yapılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizinden yararlanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin erken okur yazarlığınhem kendileri hemde öğrenciler için dezavantaj olduğunu düşündükleri saptanmıştır. Öğretmenler bu çocuklar için ayrı bir proğram hazırlamadıkları okul öncesi dönemde kazanılan okuma yazma becerişlerini yok saydıkları ve sınıflarında aynı seviyede öğrenci istedikleri görülmüştür. Öğretmenler lisansta ve öğretmenlik yaşantıları boyunca erken okur yazarlık la ilgili bir eğitim almamışlardır öğretmenler erken okur yazar çocuklara uygun eğitim verilebilmeleriiçin okulların fiziki koşullarının düzeltilmesi önerisinde bulunmuştur.Anahtar sözcükler: erken okur yazarlık, okul öncesi eğitim, okumaya hazırlık, öğretmen beklentisi, okuma kavramları bilgisien_US
dc.formatVIII, 121 y. ; 28 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErken okuryazarlıken_US
dc.subjectOkulöncesi eğitimen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS E65i 2009en_US
dc.titleİlköğretim birinci sınıfa erken okuryazar olarak başlayan öğrencilere yönelik öğretmen tutum ve yaklaşımları / Sezgin Aslan Erkenet; Danışman Zeynep Alaten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster