• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Öksüz Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Öksüz Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretim birinci sınıfa erken okuryazar olarak başlayan öğrencilere yönelik öğretmen tutum ve yaklaşımları / Sezgin Aslan Erkenet; Danışman Zeynep Alat

Tarih

2009

Yazar

Erkenet, Sezgin Aslan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada ilköğretim 1.sınıfa okur yazar olarak başlayan çocuklara yönelik sınıf öğretmenlerinin uygulama tutum ve yaklaşımlarının saptanması amaçlandı. Nitel araştırma yöntemin uygulandığı araştırmada samsun ilinde görev yapan 12 sınıf öğretmeniye yarı yapılandırılmış görüşme yapılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizinden yararlanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin erken okur yazarlığınhem kendileri hemde öğrenciler için dezavantaj olduğunu düşündükleri saptanmıştır. Öğretmenler bu çocuklar için ayrı bir proğram hazırlamadıkları okul öncesi dönemde kazanılan okuma yazma becerişlerini yok saydıkları ve sınıflarında aynı seviyede öğrenci istedikleri görülmüştür. Öğretmenler lisansta ve öğretmenlik yaşantıları boyunca erken okur yazarlık la ilgili bir eğitim almamışlardır öğretmenler erken okur yazar çocuklara uygun eğitim verilebilmeleriiçin okulların fiziki koşullarının düzeltilmesi önerisinde bulunmuştur.Anahtar sözcükler: erken okur yazarlık, okul öncesi eğitim, okumaya hazırlık, öğretmen beklentisi, okuma kavramları bilgisi

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/65024.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29964

Koleksiyonlar

  • Öksüz Koleksiyonu [714]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.