İlköğretim birinci sınıfa erken okuryazar olarak başlayan öğrencilere yönelik öğretmen tutum ve yaklaşımları / Sezgin Aslan Erkenet; Danışman Zeynep Alat
Özet
Bu araştırmada ilköğretim 1.sınıfa okur yazar olarak başlayan çocuklara yönelik sınıf öğretmenlerinin uygulama tutum ve yaklaşımlarının saptanması amaçlandı. Nitel araştırma yöntemin uygulandığı araştırmada samsun ilinde görev yapan 12 sınıf öğretmeniye yarı yapılandırılmış görüşme yapılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizinden yararlanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin erken okur yazarlığınhem kendileri hemde öğrenciler için dezavantaj olduğunu düşündükleri saptanmıştır. Öğretmenler bu çocuklar için ayrı bir proğram hazırlamadıkları okul öncesi dönemde kazanılan okuma yazma becerişlerini yok saydıkları ve sınıflarında aynı seviyede öğrenci istedikleri görülmüştür. Öğretmenler lisansta ve öğretmenlik yaşantıları boyunca erken okur yazarlık la ilgili bir eğitim almamışlardır öğretmenler erken okur yazar çocuklara uygun eğitim verilebilmeleriiçin okulların fiziki koşullarının düzeltilmesi önerisinde bulunmuştur.Anahtar sözcükler: erken okur yazarlık, okul öncesi eğitim, okumaya hazırlık, öğretmen beklentisi, okuma kavramları bilgisi
Koleksiyonlar
- Öksüz Koleksiyonu [714]