Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇebi, Ahmet
dc.contributor.authorGüler, İlknur Kaya
dc.date.accessioned2020-07-22T08:01:03Z
dc.date.available2020-07-22T08:01:03Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/65026.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/29963
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2008en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 65026en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim 4.sınıf Türkçe dersinde okuduğunu anlama ve okuduğunu yazıyla anlatma becerilerinin gelişiminde yaratıcı drama yöntemi ile geleneksel yöntemlerin etkinliği açısından bir fark olup olmadığının ortaya koymaktır. Bu araştırmada Türkçe dersinde okuduğunu anlama ve anladığını yazıyla anlatma becerilerinin gelişiminin saptanmasında geleneksel yöntemlere göre yaratıcı drama yönteminin etkinliğini incelemeye yönelik deneysel bir çalışma kullanılmıştır. Deney tasarımı olarak kontrol kümeli ön-test-son-test tasarımı kullanılmıştır. Deney kümesinde yaratıcı drama yöntemi kontrol kümesinde ise geleneksel yöntemler kullanılmış olup uygulamadan sonra kümelere son-testler uygulanmıştır.Bu araştırmada elde edilen bulgular ilköğretim 4.sınıf Türkçe derslerinde okuduğunu anlama ve anladığını yazıyla anlatma becerilerinin gelişiminde geleneksel yöntemlere göre yaratıcı drama yönteminin daha çok etkili olduğunu ortaya koymuştur.Okuduğunu anlama ve yazılı anlatım Türkçe dersinde kazandırılması gereken temel dil becerilerinden okuma ve yazma becerisi içerisinde yer almaktadır. Türkçe dersinde okuduğunu anlama ve anladığını yazıyla anlatma temel dil becerisinin gelişiminde çocukları merkeze alan çocuğun gelişim özelliklerine uygun olan yaratıcı drama yöntemi tercih edilmeli ve uygulanmalıdır.ANAHTAR SÖZCÜKLER: İlköğretim dördüncü sınıf çocuğu, okuduğunu anlama temel dil becerisi, yazıyla anlatım temel dil becerisi, geleneksel yöntemler ,yaratıcı drama yöntemien_US
dc.formatVIII, 290 y. : resim ; 28 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil edinimien_US
dc.subjectÇocuklardaen_US
dc.subjectTürk dili -- Öğrenim ve öğretim (İlk)en_US
dc.subjectDramaen_US
dc.subjectEğitimdeen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS G971i 2008en_US
dc.titleİlköğretim dördüncü sınıf Türkçe dersinde yaratıcı drama yönetiminin etkililiği / İlknur Kaya Güler; Danışman Ahmet Çebien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster