İlköğretim dördüncü sınıf Türkçe dersinde yaratıcı drama yönetiminin etkililiği / İlknur Kaya Güler; Danışman Ahmet Çebi
Özet
Bu araştırmanın amacı ilköğretim 4.sınıf Türkçe dersinde okuduğunu anlama ve okuduğunu yazıyla anlatma becerilerinin gelişiminde yaratıcı drama yöntemi ile geleneksel yöntemlerin etkinliği açısından bir fark olup olmadığının ortaya koymaktır. Bu araştırmada Türkçe dersinde okuduğunu anlama ve anladığını yazıyla anlatma becerilerinin gelişiminin saptanmasında geleneksel yöntemlere göre yaratıcı drama yönteminin etkinliğini incelemeye yönelik deneysel bir çalışma kullanılmıştır. Deney tasarımı olarak kontrol kümeli ön-test-son-test tasarımı kullanılmıştır. Deney kümesinde yaratıcı drama yöntemi kontrol kümesinde ise geleneksel yöntemler kullanılmış olup uygulamadan sonra kümelere son-testler uygulanmıştır.Bu araştırmada elde edilen bulgular ilköğretim 4.sınıf Türkçe derslerinde okuduğunu anlama ve anladığını yazıyla anlatma becerilerinin gelişiminde geleneksel yöntemlere göre yaratıcı drama yönteminin daha çok etkili olduğunu ortaya koymuştur.Okuduğunu anlama ve yazılı anlatım Türkçe dersinde kazandırılması gereken temel dil becerilerinden okuma ve yazma becerisi içerisinde yer almaktadır. Türkçe dersinde okuduğunu anlama ve anladığını yazıyla anlatma temel dil becerisinin gelişiminde çocukları merkeze alan çocuğun gelişim özelliklerine uygun olan yaratıcı drama yöntemi tercih edilmeli ve uygulanmalıdır.ANAHTAR SÖZCÜKLER: İlköğretim dördüncü sınıf çocuğu, okuduğunu anlama temel dil becerisi, yazıyla anlatım temel dil becerisi, geleneksel yöntemler ,yaratıcı drama yöntemi
Koleksiyonlar
- Öksüz Koleksiyonu [714]