1982 ve 2005 ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programlarının karşılaştırılarak 2005 öğretim programının değerlendirilmesi / Canan Özbay; Danışman Mevlüt Kaya
Özet
Bu araştırmada 1982 ve 2005 ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programları karşılaştırmalı olarak incelenerek 2005 ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programı değerlendirilmiştir.Araştırmanın örneklemi Samsun ve Aydın illerindeki merkez lise ve dengi okullardan tesadüfi örnekleme yoluyla seçilmiş öğretmenler ile 2006 yılı ağustos ayında Yalova ve Van illerindeki hizmet içi eğitim kursuna katılan toplam 140 ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeninden oluşmaktadır.Araştırma verileri öğretmenlerden Kişisel Bilgi Anketi ve "2005Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programını Değerlendirme Ölçeği" yoluyla elde edilmiştir.Anketlerin uygulanmasından elde edilen bilgilerin istatistiksel işlemleri SPSS bilgisayar paket programı ile yapılmıştır.Hipotezlerin test edilmesinde (ANOV) varyans analizi kullanılmıştır.Araştırmada öğretmenlerin cinsiyeti , yaşı, mesleki kıdemi,mezun oldukları yüksek öğretim kurumu, öğretmenlik seçme nedeni, hizmet içi eğitime katılma durumu gibi bağımsız değişkenlere göre 2005 ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programını değerlendirmeleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre bağımsız değişkenlere göre öğretmenlerin 2005 ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programını değerlendirmeleri arasında önemli bir fark görülmemiştir.Ancak öğretmenlerin 2005 ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programını 1982 ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programına göre daha olumlu olarak değerlendirdikleri görülmüştür.