• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

1982 ve 2005 ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programlarının karşılaştırılarak 2005 öğretim programının değerlendirilmesi / Canan Özbay; Danışman Mevlüt Kaya

Date

2007

Author

Özbay, Canan

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırmada 1982 ve 2005 ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programları karşılaştırmalı olarak incelenerek 2005 ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programı değerlendirilmiştir.Araştırmanın örneklemi Samsun ve Aydın illerindeki merkez lise ve dengi okullardan tesadüfi örnekleme yoluyla seçilmiş öğretmenler ile 2006 yılı ağustos ayında Yalova ve Van illerindeki hizmet içi eğitim kursuna katılan toplam 140 ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeninden oluşmaktadır.Araştırma verileri öğretmenlerden Kişisel Bilgi Anketi ve "2005Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programını Değerlendirme Ölçeği" yoluyla elde edilmiştir.Anketlerin uygulanmasından elde edilen bilgilerin istatistiksel işlemleri SPSS bilgisayar paket programı ile yapılmıştır.Hipotezlerin test edilmesinde (ANOV) varyans analizi kullanılmıştır.Araştırmada öğretmenlerin cinsiyeti , yaşı, mesleki kıdemi,mezun oldukları yüksek öğretim kurumu, öğretmenlik seçme nedeni, hizmet içi eğitime katılma durumu gibi bağımsız değişkenlere göre 2005 ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programını değerlendirmeleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre bağımsız değişkenlere göre öğretmenlerin 2005 ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programını değerlendirmeleri arasında önemli bir fark görülmemiştir.Ancak öğretmenlerin 2005 ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programını 1982 ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programına göre daha olumlu olarak değerlendirdikleri görülmüştür.

URI

http://libra.omu.edu.tr/tezler/12774.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29892

Collections

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [178]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.