Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAbacı, Ramazan
dc.contributor.authorBaran, Aynur
dc.date.accessioned2020-07-21T22:05:06Z
dc.date.available2020-07-21T22:05:06Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/35485.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/29639
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2000en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 35485en_US
dc.description.abstractBu çalışma , Ondokuz Mayıs Üniversitesi öğrencilerinin Çoklu zeka / yetenekleri ile benlik saygıları ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada , öğrencilerin çoklu yetenekleri ; Gardner tarafından geliştirilen ve Abacı (2000) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılarak Türkçe'ye uyarlanan " Çoklu Yetenek Testi " ; benlik saygılarını belirlemede Rossenberg tarafından geliştirilen ve Çuhadaroğlu (1986) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılarakTürkçeye uyarlanan " Rossenberg Benlik Saygısı Ölçeği " ,ve sürekli kaygı düzzeylerini ölçmede , Spieldiberger , Gorsuch ve Lushene (1964) tarafından geliştirilen , Öner ve Compte tarafından Türkçeye uyarlanan " Sürekli Kaygı Ölçeği " kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, şans yöntemiyle seçilen Ondokuz Mayıs Üniversitesi değişik bölüm ve sınıflarda öğrenim gören 233 öğrenciden oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre , öğrencileri çoklu yetenek / öğrenme stilleri ile bölüm, cinsiyet , anne öğrenim durumu ve baba öğrenim durumu arasında önemli farkllılıklar olduğu saptanmıştır. Bölümler ile görsel , müzik, matematik-mantık yeteneği, kişiler arası ve kişi içi ilişki yeteneği arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Çoklu yetenek /zeka ile cinsiyet arasında ,kızların lehine anlamllı ; anne öğrenim durumuna Üniversite mezunu olanların lehine anlamlı; babanım öğrenim durumuna göre üniversite mezunu olanların lehine anlamlı ark olduğu saptanmıştır. Annenin çalışma durumu ve aylık gelir düzeyi ile çoklu yetenek / zeka arasında anlamsız ilişki olduğu görülmüştür. Öğrenme stili ile bağdaşmayan bölümdeki öğrecilerin benlik saygısı incelendiğinde , yanlızca eleştiriye duyarlılık düzeyinin yüksek olduğu görülmüştür. benlik saygısı benlik değerinin sürekliliği , insanlara güven duyma ,hayalperestlik , kişiler arası ilişkilerde ehdit hissi ve tartışmalara katılabilme derecesi bakımından anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Öğrenme stili ile bağdaşmayan bölümdeki öğrencilerin sürekli kaygı düzeyinin yüksek olmadığı görülmüştür.en_US
dc.formatV, 175 y. ; tablo ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÜniversite ve Yüksekokul öğrencileri -- Psikoloji -- Türkiyeen_US
dc.subjectÇoklu yetenek testien_US
dc.subjectKaygı (Psikolojide)en_US
dc.subject.otherTEZ YÜKLİS B225ü 2000en_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin çoklu yetenek-öğrenme stilleri ile benlik saygısı ve sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişki / Aynur Baran; Danışman Ramazan Abacı.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster