dc.contributor.advisor | Abacı, Ramazan | |
dc.contributor.author | Baran, Aynur | |
dc.date.accessioned | 2020-07-21T22:05:06Z | |
dc.date.available | 2020-07-21T22:05:06Z | |
dc.date.issued | 2000 | |
dc.identifier.uri | http://libra.omu.edu.tr/tezler/35485.pdf | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/29639 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2000 | en_US |
dc.description | Libra Kayıt No: 35485 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma , Ondokuz Mayıs Üniversitesi öğrencilerinin Çoklu zeka / yetenekleri ile benlik saygıları ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada , öğrencilerin çoklu yetenekleri ; Gardner tarafından geliştirilen ve Abacı (2000) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılarak Türkçe'ye uyarlanan " Çoklu Yetenek Testi " ; benlik saygılarını belirlemede Rossenberg tarafından geliştirilen ve Çuhadaroğlu (1986) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılarakTürkçeye uyarlanan " Rossenberg Benlik Saygısı Ölçeği " ,ve sürekli kaygı düzzeylerini ölçmede , Spieldiberger , Gorsuch ve Lushene (1964) tarafından geliştirilen , Öner ve Compte tarafından Türkçeye uyarlanan " Sürekli Kaygı Ölçeği " kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, şans yöntemiyle seçilen Ondokuz Mayıs Üniversitesi değişik bölüm ve sınıflarda öğrenim gören 233 öğrenciden oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre , öğrencileri çoklu yetenek / öğrenme stilleri ile bölüm, cinsiyet , anne öğrenim durumu ve baba öğrenim durumu arasında önemli farkllılıklar olduğu saptanmıştır. Bölümler ile görsel , müzik, matematik-mantık yeteneği, kişiler arası ve kişi içi ilişki yeteneği arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Çoklu yetenek /zeka ile cinsiyet arasında ,kızların lehine anlamllı ; anne öğrenim durumuna Üniversite mezunu olanların lehine anlamlı; babanım öğrenim durumuna göre üniversite mezunu olanların lehine anlamlı ark olduğu saptanmıştır. Annenin çalışma durumu ve aylık gelir düzeyi ile çoklu yetenek / zeka arasında anlamsız ilişki olduğu görülmüştür. Öğrenme stili ile bağdaşmayan bölümdeki öğrecilerin benlik saygısı incelendiğinde , yanlızca eleştiriye duyarlılık düzeyinin yüksek olduğu görülmüştür. benlik saygısı benlik değerinin sürekliliği , insanlara güven duyma ,hayalperestlik , kişiler arası ilişkilerde ehdit hissi ve tartışmalara katılabilme derecesi bakımından anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Öğrenme stili ile bağdaşmayan bölümdeki öğrencilerin sürekli kaygı düzeyinin yüksek olmadığı görülmüştür. | en_US |
dc.format | V, 175 y. ; tablo ; 30 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Üniversite ve Yüksekokul öğrencileri -- Psikoloji -- Türkiye | en_US |
dc.subject | Çoklu yetenek testi | en_US |
dc.subject | Kaygı (Psikolojide) | en_US |
dc.subject.other | TEZ YÜKLİS B225ü 2000 | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin çoklu yetenek-öğrenme stilleri ile benlik saygısı ve sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişki / Aynur Baran; Danışman Ramazan Abacı. | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | OMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US] |