• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversite öğrencilerinin çoklu yetenek-öğrenme stilleri ile benlik saygısı ve sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişki / Aynur Baran; Danışman Ramazan Abacı.

Date

2000

Author

Baran, Aynur

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışma , Ondokuz Mayıs Üniversitesi öğrencilerinin Çoklu zeka / yetenekleri ile benlik saygıları ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada , öğrencilerin çoklu yetenekleri ; Gardner tarafından geliştirilen ve Abacı (2000) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılarak Türkçe'ye uyarlanan " Çoklu Yetenek Testi " ; benlik saygılarını belirlemede Rossenberg tarafından geliştirilen ve Çuhadaroğlu (1986) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılarakTürkçeye uyarlanan " Rossenberg Benlik Saygısı Ölçeği " ,ve sürekli kaygı düzzeylerini ölçmede , Spieldiberger , Gorsuch ve Lushene (1964) tarafından geliştirilen , Öner ve Compte tarafından Türkçeye uyarlanan " Sürekli Kaygı Ölçeği " kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, şans yöntemiyle seçilen Ondokuz Mayıs Üniversitesi değişik bölüm ve sınıflarda öğrenim gören 233 öğrenciden oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre , öğrencileri çoklu yetenek / öğrenme stilleri ile bölüm, cinsiyet , anne öğrenim durumu ve baba öğrenim durumu arasında önemli farkllılıklar olduğu saptanmıştır. Bölümler ile görsel , müzik, matematik-mantık yeteneği, kişiler arası ve kişi içi ilişki yeteneği arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Çoklu yetenek /zeka ile cinsiyet arasında ,kızların lehine anlamllı ; anne öğrenim durumuna Üniversite mezunu olanların lehine anlamlı; babanım öğrenim durumuna göre üniversite mezunu olanların lehine anlamlı ark olduğu saptanmıştır. Annenin çalışma durumu ve aylık gelir düzeyi ile çoklu yetenek / zeka arasında anlamsız ilişki olduğu görülmüştür. Öğrenme stili ile bağdaşmayan bölümdeki öğrecilerin benlik saygısı incelendiğinde , yanlızca eleştiriye duyarlılık düzeyinin yüksek olduğu görülmüştür. benlik saygısı benlik değerinin sürekliliği , insanlara güven duyma ,hayalperestlik , kişiler arası ilişkilerde ehdit hissi ve tartışmalara katılabilme derecesi bakımından anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Öğrenme stili ile bağdaşmayan bölümdeki öğrencilerin sürekli kaygı düzeyinin yüksek olmadığı görülmüştür.

URI

http://libra.omu.edu.tr/tezler/35485.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29639

Collections

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.