Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Osman
dc.contributor.authorAybek, Aycen
dc.date.accessioned2020-07-21T21:58:31Z
dc.date.available2020-07-21T21:58:31Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/12696.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/28759
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2007en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 12696en_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı; Türk Milli Eğitimindeki ortaöğrenim okullarında öğrencilerin, beden eğitimi dersine ve ders dışı etkinliklere karşı tutumları ve bunun yanı sıra beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı etkinliklerdeki rolünün analiz edilmesidir.Anket; kimlik bilgileri, öğrencilerin beden eğitimi dersi hakkındaki düşünceleri ve ders dışı etkinlik ve beden eğitimi öğretmenleri hakkındaki düşünceleri ve ders dışı etkinlik ve beden eğitimi öğretmenleri hakkındaki düşünceleri olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Yapılan çalışmada 3 ildeki çeşitli ortaöğretim okulları incelenmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin sınıf düzeyleri lise 1. sınıf (n=319) %32.3, 2. sınıf (n=339) % 34,3 ve 3. sınıf (n=330) % 33,4'tür. Araştırmaya 512'si erkek, 478'i kız olmak üzere toplam (n=990) öğrenci katılmıştır. Elde edilen verilere Windows ortamında SPSS paket programı kullanılarak istatistik işlemler yapılmıştır. İstatistiksel işlem olarak ki-kare, frekans ve yüzde testleri uygulanmıştır.Öğrencilerin beden eğitimi dersini her yıl almak isteme oranları (n=794) %80,2 bulunmuştur. Yine öğrencilerin ders dışı aktivitelere en çok yönlendiren etkenler sıralamasında birinci sırada (n=420) % 42,4 ile çevre olurken beden eğitimi öğretmeni (n=125) % 12.6 ile çevre, aile ve okuldan sonra gelmektedir.Öğrencilerin beden eğitimi dersi ve beden eğitimi öğretmenlerine karşı olumlu tutum gösterdikleri görülmüştür. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin ders dışı etkinliklerine katılım oranlarının istenilen seviyede olmadığı ve ders dışı etkinliklerin öğrencilerin beklentilerini tam olarak karşılayamadığı ortaya çıkmıştır.Okul yönetimi ve beden eğitimi öğretmenleri, kız ve erkek öğrencilerin beklentileri doğrultusunda ders programları ve ders dışı etkinlikler düzenleyebilir.en_US
dc.formatV, 67 y. : tablo ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeden eğitimi -- Öğrenim ve öğretimen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS A974ö 2007en_US
dc.titleÖğrencilerin beden eğitimi dersine ve ders dışı etkinliklere yönelik tutumlarında beden eğitimi öğretmenlerinin rolü / Aycen Aybek; Danışman Osman İmamoğlu.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster