• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğrencilerin beden eğitimi dersine ve ders dışı etkinliklere yönelik tutumlarında beden eğitimi öğretmenlerinin rolü / Aycen Aybek; Danışman Osman İmamoğlu.

Date

2007

Author

Aybek, Aycen

Metadata

Show full item record

Abstract

Araştırmanın amacı; Türk Milli Eğitimindeki ortaöğrenim okullarında öğrencilerin, beden eğitimi dersine ve ders dışı etkinliklere karşı tutumları ve bunun yanı sıra beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı etkinliklerdeki rolünün analiz edilmesidir.Anket; kimlik bilgileri, öğrencilerin beden eğitimi dersi hakkındaki düşünceleri ve ders dışı etkinlik ve beden eğitimi öğretmenleri hakkındaki düşünceleri ve ders dışı etkinlik ve beden eğitimi öğretmenleri hakkındaki düşünceleri olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Yapılan çalışmada 3 ildeki çeşitli ortaöğretim okulları incelenmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin sınıf düzeyleri lise 1. sınıf (n=319) %32.3, 2. sınıf (n=339) % 34,3 ve 3. sınıf (n=330) % 33,4'tür. Araştırmaya 512'si erkek, 478'i kız olmak üzere toplam (n=990) öğrenci katılmıştır. Elde edilen verilere Windows ortamında SPSS paket programı kullanılarak istatistik işlemler yapılmıştır. İstatistiksel işlem olarak ki-kare, frekans ve yüzde testleri uygulanmıştır.Öğrencilerin beden eğitimi dersini her yıl almak isteme oranları (n=794) %80,2 bulunmuştur. Yine öğrencilerin ders dışı aktivitelere en çok yönlendiren etkenler sıralamasında birinci sırada (n=420) % 42,4 ile çevre olurken beden eğitimi öğretmeni (n=125) % 12.6 ile çevre, aile ve okuldan sonra gelmektedir.Öğrencilerin beden eğitimi dersi ve beden eğitimi öğretmenlerine karşı olumlu tutum gösterdikleri görülmüştür. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin ders dışı etkinliklerine katılım oranlarının istenilen seviyede olmadığı ve ders dışı etkinliklerin öğrencilerin beklentilerini tam olarak karşılayamadığı ortaya çıkmıştır.Okul yönetimi ve beden eğitimi öğretmenleri, kız ve erkek öğrencilerin beklentileri doğrultusunda ders programları ve ders dışı etkinlikler düzenleyebilir.

URI

http://libra.omu.edu.tr/tezler/12696.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/28759

Collections

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [155]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.