Öğrencilerin beden eğitimi dersine ve ders dışı etkinliklere yönelik tutumlarında beden eğitimi öğretmenlerinin rolü / Aycen Aybek; Danışman Osman İmamoğlu.
Özet
Araştırmanın amacı; Türk Milli Eğitimindeki ortaöğrenim okullarında öğrencilerin, beden eğitimi dersine ve ders dışı etkinliklere karşı tutumları ve bunun yanı sıra beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı etkinliklerdeki rolünün analiz edilmesidir.Anket; kimlik bilgileri, öğrencilerin beden eğitimi dersi hakkındaki düşünceleri ve ders dışı etkinlik ve beden eğitimi öğretmenleri hakkındaki düşünceleri ve ders dışı etkinlik ve beden eğitimi öğretmenleri hakkındaki düşünceleri olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Yapılan çalışmada 3 ildeki çeşitli ortaöğretim okulları incelenmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin sınıf düzeyleri lise 1. sınıf (n=319) %32.3, 2. sınıf (n=339) % 34,3 ve 3. sınıf (n=330) % 33,4'tür. Araştırmaya 512'si erkek, 478'i kız olmak üzere toplam (n=990) öğrenci katılmıştır. Elde edilen verilere Windows ortamında SPSS paket programı kullanılarak istatistik işlemler yapılmıştır. İstatistiksel işlem olarak ki-kare, frekans ve yüzde testleri uygulanmıştır.Öğrencilerin beden eğitimi dersini her yıl almak isteme oranları (n=794) %80,2 bulunmuştur. Yine öğrencilerin ders dışı aktivitelere en çok yönlendiren etkenler sıralamasında birinci sırada (n=420) % 42,4 ile çevre olurken beden eğitimi öğretmeni (n=125) % 12.6 ile çevre, aile ve okuldan sonra gelmektedir.Öğrencilerin beden eğitimi dersi ve beden eğitimi öğretmenlerine karşı olumlu tutum gösterdikleri görülmüştür. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin ders dışı etkinliklerine katılım oranlarının istenilen seviyede olmadığı ve ders dışı etkinliklerin öğrencilerin beklentilerini tam olarak karşılayamadığı ortaya çıkmıştır.Okul yönetimi ve beden eğitimi öğretmenleri, kız ve erkek öğrencilerin beklentileri doğrultusunda ders programları ve ders dışı etkinlikler düzenleyebilir.