Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgül, Soner
dc.contributor.authorKara, Filiz
dc.date.accessioned2020-07-21T21:35:09Z
dc.date.available2020-07-21T21:35:09Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/82684.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/26810
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2010en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 82684en_US
dc.description.abstractBu çalısmada, fen egitiminde sıvı fazda difüzyon egitimi ile iliskili deneysel etkinlikler gelistirmek, deneysel etkinliklerin uygulatıldıgı laboratuvar yönteminigeleneksel ögretim yöntemi ile karsılastırmak ayrıca difüzyon ve difüzyonla iliskilikavramların ögretimine etkisini incelemek amaçlandı. Örneklem, 2008-2009 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi lkögretim Fen Bilgisi Anabilim Dalı’nda birinci sınıfta ögrenim gören 108 ögrenciden olusturuldu. Çalısmada yarı deneysel yöntem kullanıldı.Rastgele seçim yapılarak deney grubu 56 ve kontrol grubu 52 ögrenciden olusturuldu. Gruplara; “Difüzyonla liskili Temel Kavramlar Testi”, “Temel statistik Bilgisi Testi”, “Sıvılarda Difüzyon Testi” ön test ve son test olarak uygulandı. Ön test uygulamasından sonra deney grubuna, bu çalısmada gelistirilen sıvılarda difüzyon ile iliskili deneysel etkinlikleri laboratuvar ortamında yaptırıldı. Her iki grubu da testlerle ilgili teorik dersler anlatıldı. Laboratuvar uygulamasından sonra deney grubuna “Deney Grubu Yaprak Testi” ve “Yeni Deneysel Yöntem Hakkında Ögrenci Görüsler Testi” uygulandı. Sonuçlar SPSS 15.0 paket programı kullanılarak analiz edildi. Çalısmada elde edilen sonuçlara göre, dört yeni deneysel etkinligin gelistirildigi, sıvı fazda difüzyon egitimi baglamında laboratuvar yönteminin geleneksel ögretim yöntemine göre daha basarılı ve temel istatistik egitiminde kullanılabilir oldugu söylenebilir. Deneysel etkinliklerin uygulatıldıgı laboratuvar yönteminin difüzyon ve difüzyonla iliskili kavramların ögretiminde, Graham Difüzyon Yasası’nın dogrulanabilirliginde, çözünme olayının ögretiminde, hidratize kavramının ögretiminde ve ideal gaz-gerçek gaz özelliklerinin ögretiminde etkili olabilecegi söylenebilir. Gelistirilen deneysel etkinliklerin ilkögretim, ortaögretim ve lisans düzeyimde kimya egitiminde uygulama alanı bulabilecegi düsünülmektedir.gaz.en_US
dc.formatXII, 143 y. : tablo ; 30 sm. +1 CD-ROMen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen bilimleri -- Öğretimen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K18f 2010en_US
dc.titleFen eğitiminde difüzyon ve ilişkili kavramların öğretimine deneysel uygulamaların etkisinin incelenmesi / Filiz Kara; Danışman Soner Ergülen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster