• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Öksüz Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Öksüz Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fen eğitiminde difüzyon ve ilişkili kavramların öğretimine deneysel uygulamaların etkisinin incelenmesi / Filiz Kara; Danışman Soner Ergül

Date

2010

Author

Kara, Filiz

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalısmada, fen egitiminde sıvı fazda difüzyon egitimi ile iliskili deneysel etkinlikler gelistirmek, deneysel etkinliklerin uygulatıldıgı laboratuvar yönteminigeleneksel ögretim yöntemi ile karsılastırmak ayrıca difüzyon ve difüzyonla iliskilikavramların ögretimine etkisini incelemek amaçlandı. Örneklem, 2008-2009 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi lkögretim Fen Bilgisi Anabilim Dalı’nda birinci sınıfta ögrenim gören 108 ögrenciden olusturuldu. Çalısmada yarı deneysel yöntem kullanıldı.Rastgele seçim yapılarak deney grubu 56 ve kontrol grubu 52 ögrenciden olusturuldu. Gruplara; “Difüzyonla liskili Temel Kavramlar Testi”, “Temel statistik Bilgisi Testi”, “Sıvılarda Difüzyon Testi” ön test ve son test olarak uygulandı. Ön test uygulamasından sonra deney grubuna, bu çalısmada gelistirilen sıvılarda difüzyon ile iliskili deneysel etkinlikleri laboratuvar ortamında yaptırıldı. Her iki grubu da testlerle ilgili teorik dersler anlatıldı. Laboratuvar uygulamasından sonra deney grubuna “Deney Grubu Yaprak Testi” ve “Yeni Deneysel Yöntem Hakkında Ögrenci Görüsler Testi” uygulandı. Sonuçlar SPSS 15.0 paket programı kullanılarak analiz edildi. Çalısmada elde edilen sonuçlara göre, dört yeni deneysel etkinligin gelistirildigi, sıvı fazda difüzyon egitimi baglamında laboratuvar yönteminin geleneksel ögretim yöntemine göre daha basarılı ve temel istatistik egitiminde kullanılabilir oldugu söylenebilir. Deneysel etkinliklerin uygulatıldıgı laboratuvar yönteminin difüzyon ve difüzyonla iliskili kavramların ögretiminde, Graham Difüzyon Yasası’nın dogrulanabilirliginde, çözünme olayının ögretiminde, hidratize kavramının ögretiminde ve ideal gaz-gerçek gaz özelliklerinin ögretiminde etkili olabilecegi söylenebilir. Gelistirilen deneysel etkinliklerin ilkögretim, ortaögretim ve lisans düzeyimde kimya egitiminde uygulama alanı bulabilecegi düsünülmektedir.gaz.

URI

http://libra.omu.edu.tr/tezler/82684.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/26810

Collections

  • Öksüz Koleksiyonu [714]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.