Browsing by Author "Kesten, Alper"
Now showing items 1-20 of 23
-
2006 ve 2013 Yılı Medya Okuryazarlığı Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşleri Çerçevesinde Karşılaştırılması
Tağrikulu, Pınar; Kesten, Alper (2018)Medya Okuryazarlığı dersi, öğrencilerin medya karşısında belli bir bilince erişebilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin öğretim programına konulması için yapılan çalışmalar sonrasında bir program hazırlanmış ardından ... -
Belirli gün ve haftaların kutlanmasının sosyal bilgiler dersi açısından önemi ve öğretmen görüşleri
Can, Sündüs Güneş (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, bir ritüel olarak belirli gün ve haftaların sosyal bilgiler dersi açısından önemini ortaya koymak ve bu konuda öğretmen görüşlerini değerlendirmek için ortaokul sosyal bilgiler öğretmenlerinin konuyla ... -
Contract Teaching and Oral Exam: What Do the Teacher Candidates Think?
Karadag, Yildiray; Aydogmus, Mucahit; Kesten, Alper (Ani Publishing, 2020)The purpose of this study is to examine the opinions of teacher candidates about contract teaching and oral exam system. The study group consisted of 12 teacher candidates involved in different departments of the faculty ... -
Difficulties of teaching media literacy course for a social studies teacher: A case study
Kesten, Alper (Sila Science, 2012)In this study, the difficulties encountered by a Social Studies teacher in a middle school, while teaching a media literacy course have been analyzed. When the results based on the case of social studies teacher were ... -
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarından Beklentileri ve Beklentilerinin Karşılanma Düzeyine İlişkin Görüşleri
Sümen, Özlem Özçakır; Kesten, Alper (2014)Toplumların yeni nesillerini yetiştirecek öğretmenleri eğitmeleri açısından üniversite öğretim elemanlarının önemi büyüktür. Öğretmenlerimizin ideal özelliklere sahip olabilmesi için öncelikle onları yetiştiren öğretim ... -
The Evaluation of Community Service-Learning Course in terms of Prospective Teachers' and Instructors' Opinions
Kesten, Alper (Edam, 2012)In this study, development of THU in the world and in Turkey was briefly mentioned and THU was assessed with respect to the views of prospective teachers and instructors about this course, which has been launched in Turkey ... -
Evaluation of Media Literacy Course According To School Principals' Opinions
Elma, Cevat; Kesten, Alper; Dicle, Abdullah N.; Mercan, Elif; Cinkir, Sakir; Palavan, Oezcan (Hacettepe Univ, 2009)Media literacy is defined as accessing, analyzing, evaluating and transmitting message skills in different written and unwritten formats: e.g. television, video, cinema, commercials, internet, etc. The purpose of this study ... -
İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Medya ve Medya Okuryazarlığı Dersine İlişkin Tutumları
Elma, Cevat; Kesten, Alper; N., Dicle Abdullah; Uzun, Elif Mercan; Çınkır, Şakir; Palavan, Özcan (2009)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de medya okuryazarlığı dersini alan öğrencilerin bu derse yönelik tutumlarını belirlemektir. Bu araştırma, tarama modeli niteliğindedir. Bu çalışmada öğrencilerin medya okuryazarlığı dersine ... -
Kurum yöneticilerinin bakış açısıyla topluma hizmet uygulamaları
Kesten, Alper; Elma, Cevat; Kıroğlu, Mustafa Kasım; Dicle, Abdullah Nuri; Uzun, Elif Mercan; Palavan, Özcan (2011)Bu araştırmada, resmi kurum ve sivil toplum kuruluşu yöneticilerinin Topluma Hizmet Uygulamalarına (THU) ilişkin görüşleri incelenmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2008-2009 öğretim yılında öğrencilerin uygulama için ... -
Media Literacy Education in Turkey: An Evaluation of Media Processes and Ethical Codes
Elma, Cevat; Kesten, Alper; Dicle, Abdullah N.; Uzun, Elif Mercan (Edam, 2010)The purpose of this study is to evaluate school principals', teachers', parents', and students' opinions, arising from participation in a pilot program which used a media literacy curriculum in Turkey. The research population ... -
Medya Okuryazarlığı Dersi Hakkında Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
Bütün, Eda; Kesten, Alper (2014)Bu araştırmada ülkemizde 2006-2007 eğitim-öğretim yılında ilköğretim programlarında pilot uygulama olarak yer alan, 2007-2008 eğitim-öğretim yılında ise tüm ülkede seçmeli ders olarak okutulmaya başlanan Medya Okuryazarlığı ... -
Medya Okuryazarlığı Dersinin İşlenmesinde Karşılaşılan Sorunların Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Işkın, Pınar; Kesten, Alper (2016)Medya Okuryazarlığı kavramı, medyadan gelen her türlü içeriği olduğu gibi kabul etmeksizin bir süzgeçten geçirerek alabilme becerisini vurgulamaktadır. Bu beceriye sahip olabilmek medya okuryazarlığının temel ölçütüdür. ... -
Öğretmen adaylarının ve öğretim elemanlarının bakış açısıyla topluma hizmet uygulamaları dersinin değerlendirilmesi
Kesten, Alper (2012)Bu çalışmada, öğretmen yetiştirme programlarında önemli bir misyon üstleneceği düşünülen Topluma Hizmet Uygulamalarının (THU) dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimine kısaca değinilmiş ve Türkiye’de 2008-2009 akademik yılında ... -
Öğretmen görüşlerine göre yeni medya okuryazarlığı programı / Pınar Işkın ; danışman Alper Kesten
Işkın, Pınar (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)… -
Popüler kültürün ilköğretim 8. sınıf öğrencileri üzerindeki etkilerinin öğretmen ve veli görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi / Mevlüt Yamaç; danışman Alper Kesten
Yamaç, Mevlüt (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)… -
Sosyal bilgiler dersinde müze ile eğitimin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi : Samsun ili örneği / Şule Egüz ; Danışman Alper Kesten
Egüz, Şule (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011)Özet -
Sosyal Bilgiler öğretim programının Ölçme-değerlendirme boyutunun öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Samsun ili örneği
Kesten, Alper; Özdemir, Nevin (2010)Bu araştırma, 2004-2005 öğretim yılında Türkiye'deki ilköğretim okullarında uygulamaya konulan altıncı ve yedinci sınıf sosyal bilgiler dersi programlarında yer alan ölçme değerlendirme etkinliklerinin gerçekleştirilmesine ... -
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Öğrencilerinin Sosyal Medya Algılarının Metafor Yoluyla Belirlenmesi
Egüz, Şule; Kesten, Alper (2018)Sosyal medya, eğitimden eğlenceye, ekonomiden sağlığa, çok çeşitli konularda birbirinden farklı kullanıcıları bir araya getirerek onların bilgi ve fikir paylaşımlarında bulunmalarını sağlayan bir ortamdır. Son yıllarda da ... -
Suriye uyruklu öğrencilerin Türk eğitim sistemine uyum süreçlerinin ailelerinin bakış açısıyla değerlendirilmesi
Noyan, Merve (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışma Türk okullarında eğitim gören ve Sosyal Bilgiler dersini takip eden Suriye uyruklu öğrencilerin Türk eğitim sistemine uyumları sürecinde karşılaştıkları problemleri tespit etmek, öğrencilerin uyum düzeylerinin ...