• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluation of Media Literacy Course According To School Principals' Opinions

Tarih

2009

Yazar

Elma, Cevat
Kesten, Alper
Dicle, Abdullah N.
Mercan, Elif
Cinkir, Sakir
Palavan, Oezcan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Media literacy is defined as accessing, analyzing, evaluating and transmitting message skills in different written and unwritten formats: e.g. television, video, cinema, commercials, internet, etc. The purpose of this study is to evaluate media literacy education according to school principals' opinions through interview data collection. The study group for this research includes five school principals in five pilot cities in which interviews were the method for collecting data. Content analysis techniques were used for analysis. All five school principals agree with the necessity of media literacy education. They also say that media is a powerful tool both locally and globally, and students should be more conscious of its formidable power. However, they have different opinions regarding how it should be presented in school systems. Finally, principals reveal that if media literacy courses are to be conducted around the country, schools should be designed with better equipment and school-parent cooperation increased as much as possible.

Kaynak

Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education

Sayı

36

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/18912

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.