• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kurum yöneticilerinin bakış açısıyla topluma hizmet uygulamaları

Tarih

2011

Yazar

Kesten, Alper
Elma, Cevat
Kıroğlu, Mustafa Kasım
Dicle, Abdullah Nuri
Uzun, Elif Mercan
Palavan, Özcan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada, resmi kurum ve sivil toplum kuruluşu yöneticilerinin Topluma Hizmet Uygulamalarına (THU) ilişkin görüşleri incelenmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2008-2009 öğretim yılında öğrencilerin uygulama için gittikleri Samsun’daki resmi ve sivil toplum örgütlerinden dokuzunun yöneticileri oluşturmaktadır. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşmeler ortalama 30-35 dakika sürmüş ve kayıt cihazına kaydedilerek analizi yapılmıştır. Yönetici görüşlerinin analizinde betimsel analiz yaklaşımı kullanılmıştır. Analiz sonucunda başlıca şu sonuçlara ulaşılmıştır: (1) THU gidilen kurumlar açısından olumlu sonuçlar doğurmuştur. (2) Etkin bir danışmankurum işbirliğinin olmaması, danışmanların uygulamayı yeterince bilmemesi ve dersi işlemedeki uygulama farklılıkları nedeniyle sorunlar yaşanmaktadır. (3) Dersin uygulanması sürecinde karşılaşılan sorunlar özellikle planlama, eşgüdümleme, öğrencilerin kurumu tanımaması ve ön hazırlığının yetersiz olması gibi konularda yoğunlaşmaktadır. (4) Üniversite-kurum işbirliğinin arzu edilen düzeyde olmayışının temelinde bürokratik işlemler, kurumların amacı ve işleyişi konusundaki bilgi yetersizliği ve üniversite tarafından öğrenciye gerekli kolaylıkların sunulamaması gibi nedenler yatmaktadır.
 
The aim of this study is to evaluate the community service learning (CSL) appearing in teacher training curriculum in terms of the opinions of the governmental agency and non-governmental organization (NGO) administrators. The sample group consisted of nine administrators from different institutes which are gone for CSL application by students in 2008-2009 academic year. Semi-structured interview technique was used in the study. Interviews lasted about 30-35 minutes and were recorded by the use of tape recorder and then were analyzed. Descriptive analysis approach was used in the analysis of the opinions of the administrators. Followings are results of administrator opinions: (1) CSL had positive effects on application institutes. (2) Some problems exist in CSL application because of; ineffective relationship between instructors and institutions, inadequate knowledge of instructors and implication differences among different groups. (3) The problems, related on CSL application, especially centre on planning, coordination, students‘ not being acquainted with institutes, and inadequate preparation. (4) Relationship between university and institutes was not desired level due to bureaucracy, miscommunication between universities and institutes, and insufficient support of university for students.
 

Kaynak

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)

Cilt

10

Sayı

35

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNU9UYzVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/9545

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.