Publication:
Okul Müdürlerinin Demokratik Tutumlarının Öğretmenlerin Örgütsel Yabancılaşma Algıları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Okul müdürlerinin demokratik tutumlarının öğretmenlerin örgütsel yabancılaşmalarına etkisini incelemek amacıyla bu araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmış olup araştırmanın evrenini Sakarya ilinde görev yapmakta olan 7455 öğretmen oluştururken örneklemini ise basit seçkisiz örneklem yöntemiyle seçilmiş olan 410 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin okul müdürlerinin demokratik tutumlarını orta düzey olarak algıladığı, okul müdürlerinin demokratik tutumlarına ilişkin öğretmen algılarının ve örgütsel yabancılaşma algılarının öğretmenlerin cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenlerine göre istatistiksel olarak farklılık göstermediği, çalıştıkları okul türüne göre ise algılarının farklılık gösterdiği bulgulanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin örgütsel yabancılaşma algılarının okul müdürlerince sergilenen demokratik tutumlarıyla istatistiksel olarak pozitif yönde bir ilişki içinde olduğu, okul müdürlerinin demokratik tutumlarının öğretmenlerin örgütsel yabancılaşma algılarının toplam varyansının %9’unu açıkladığı bulgusuna ulaşılmıştır. Tüm bulgular ışığında okul yöneticileri, okullarında tüm süreçlerde öğretmenlerin kendilerini rahat ifade edebilecekleri ortamlar yaratmaya çalışmaları; gerek dikey gerekse yatay iletişim kanallarını etkili kullanmaları; öğretmenlerin okul müdürlerinin demokratik tutumlarına ilişkin algılarının yükselmesi adına karar süreçlerine dâhil olabilecekleri okul yöneticileriyle mesleki takım projelerinde yer almaları sağlamaları önerilebilir.

Description

Keywords

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi

Volume

12

Issue

3

Start Page

1855

End Page

1873

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By