Publication:
Antroposentrik (İnsanı Merkeze Alan) ve Nonantroposentrik (İnsanı Merkeze Almayan) Yaklaşımlara Göre Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Bakış Açıları

dc.contributor.advisorÇobanoğlu, Elif Omca
dc.contributor.authorKarakaya, Çiğdem
dc.date.accessioned2020-07-21T21:35:11Z
dc.date.available2020-07-21T21:35:11Z
dc.date.issued2009
dc.departmentOMÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2009en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 58053en_US
dc.description.abstractBu çalışma, ?İnsanı merkeze alan ve almayan yaklaşımlara göre eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik bakış açıları nasıldır; bu bakış açıları bazı değişkenlere göre farklılık göstermekte midir?? sorularına yanıt aramaktadır. Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nde öğrenim gören son sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik bakış açıları, güvenirlik katsayısı .84 (cronbach ?) olan, 22 maddeli, 5'li Likert tipi ölçek ile belirlenmeye çalışılmıştır. SPSS 15.0 (Statistical Package for Windows) paket programı kullanılarak yapılan analiz sonuçlarında, eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik bakış açılarının daha çok insanı merkeze almayan yani doğa-merkezli yaklaşımlara yakın olduğu; öğrencilerin cinsiyetlerine, öğrenim gördükleri bölümlere, yetiştikleri çevrelere, bir kütüphaneye sahip olma durumlarına, benimsedikleri değerlere ve okudukları kitap türlerine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Kızların erkeklere, okul öncesi eğitimi anabilim dalında öğrenim gören öğrencilerin resim eğitimi anabilim dalındakilere, büyükşehirlerde yetişenlerin şehirdekilere, bir kütüphaneye sahip olanların olmayanlara ve demokratik değerleri benimseyenlerin milli ve dini değerleri benimseyenlere göre daha doğa-merkezli bakış açılarına sahip oldukları gözlenmektedir. Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin sahip oldukları doğa-merkezli bakış açılarının geliştirilmesi yönünde önerilerde bulunulmaktadır.Anahtar Kelimeler: İnsan-merkezli yaklaşımlar, doğa-merkezli yaklaşımlar, çevre etiği, çevre eğitimi.
dc.description.abstractThis study seeks an answer to the questions ?What are the viewpoints of primary education last grade students about the environment according to anthropocentric and nonanthropocentric approaches; are these viewpoints differentiated according to certain variants?? At Ondokuz Mayıs University, Faculty of Education, an attempt was made to determine the viewpoints of last grade students about the environment by means of a fivefold Likert-type scale consisting of 22 articles and holding the reliability coefficient of .84 (cronbach ?). In the analysis of the results obtained by using the SPSS 15.0 for Windows package, it was realized that last grade students? viewpoints were close to approaches which were non-anthropocentric and that they differed considerably according to if they are woman or man, their branches, their places, if they have a library or not, their values for life and if they prefer reading novel or history books. Certain practices, which are devoted to these last grade students? developing positive viewpoints about the environment and transferring these to their students in the future, should be applied.Key Words: Anthrophocentric approaches, nonanthrophocentric approaches, environmental ethics, environmental education.en_US
dc.formatIX 61, [4] y. : şek, tabl. ; 30sm.en_US
dc.identifier.endpage78
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=ZeTyprYuef2HkaF3xt4wYmjNR8Tve492qYGtg74RwhAuQcUflnT4PmEWAB4uBb3a
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/58053.pdf
dc.identifier.yoktezid260052
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectEnvironmental Ethicen_US
dc.subjectÇevre Etiği
dc.subjectEnvironmental Educationen_US
dc.subjectÇevre Eğitimi
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K18a 2009en_US
dc.titleAntroposentrik (İnsanı Merkeze Alan) ve Nonantroposentrik (İnsanı Merkeze Almayan) Yaklaşımlara Göre Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Bakış Açıları
dc.titleThe Viewpoints of Primary Education Last Grade Students About the Environment According to Anthropocentric and Nonanthropocentric Approachesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files