Publication:
Sosyo-Kültürel Özelliklerin Anne Babaların Müzik Eğitimine Yönelik Tutumlarına Etkisi

dc.contributor.authorGüdek, Bahar
dc.contributor.authorYılmaz, Deniz
dc.date.accessioned2025-12-10T23:24:41Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı çocukları ilkokul ve ortaokulda eğitim gören anne babaların (ebeveynlerin) müzikeğitimine ilişkin tutumlarını çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Araştırmada kullanılan yöntem, betimselnitelikte, tarama modelindedir. Örneklem grubunu ise 2017/2018 akademik yılında Sinop ili sınırları içerisindeeğitim veren dört ilkokul ve üç ortaokuldaki öğrencilerin toplam 1168 ebeveynden oluşmuştur. Araştırmadaveri toplama aracı olarak sosyo-kültürel özellikler anketi ve Güdek ve Karakaya (2013) tarafından geliştirilen“İlköğretim Okullarındaki Müzik Eğitimine İlişkin Anne-Baba Tutumları Ölçeği” kullanılmıştır. 34 maddedenoluşan bir tutum ölçeği tek boyutlu olup Cronbah Alfa güvenirlik katsayısıyla hesaplanan güvenirliği 0.97’dir.Sosyo-kültürel özellikler anketinde, araştırmaya katılan ebeveynlerin ailedeki yerleri, yaşları, aile yapılarınınasıl tanımladıkları, kendilerini nasıl tanımladıkları, eğitim durumları, meslekleri, ortalama aylık gelirleri,annelerin iş yaşamında aktif olarak rolü olup olmadığı ve çocuğun cinsiyetini içeren toplam 9 sorudanoluşmaktadır. Araştırmanın bulgularında; araştırmaya katılan anne-babaların müzik eğitimine yöneliktutumları sosyo kültürel özelliklerle ilişkilendirilmiş ve bu değişkenlere göre anlamlı farklılaşmalar olupolmadığı saptanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre müzik eğitimine ilişkin anne-baba tutumlarının; anne ya dababa oluşlarına, kendini tanımlamalarına, eğitim durumlarına, mesleklerine, gelir durumlarına, çocuklarınıncinsiyetine ve annenin iş yaşamında aktif oluşuna göre anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür. Ebeveyntutumlarının yaşlarına ve aile yapılarına göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Eldeedilen bu bulgular doğrultusunda da bir takım öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.40273
dc.identifier.endpage250en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage233en_US
dc.identifier.trdizinid418536
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/TurkishStudies.40273
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/418536/sosyo-kulturel-ozelliklerin-anne-babalarin-muzik-egitimine-yonelik-tutumlarina-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35952
dc.identifier.volume15en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.titleSosyo-Kültürel Özelliklerin Anne Babaların Müzik Eğitimine Yönelik Tutumlarına Etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files