Publication: Sosyo-Kültürel Özelliklerin Anne Babaların Müzik Eğitimine Yönelik Tutumlarına Etkisi
Abstract
Bu çalışmanın amacı çocukları ilkokul ve ortaokulda eğitim gören anne babaların (ebeveynlerin) müzikeğitimine ilişkin tutumlarını çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Araştırmada kullanılan yöntem, betimselnitelikte, tarama modelindedir. Örneklem grubunu ise 2017/2018 akademik yılında Sinop ili sınırları içerisindeeğitim veren dört ilkokul ve üç ortaokuldaki öğrencilerin toplam 1168 ebeveynden oluşmuştur. Araştırmadaveri toplama aracı olarak sosyo-kültürel özellikler anketi ve Güdek ve Karakaya (2013) tarafından geliştirilen“İlköğretim Okullarındaki Müzik Eğitimine İlişkin Anne-Baba Tutumları Ölçeği” kullanılmıştır. 34 maddedenoluşan bir tutum ölçeği tek boyutlu olup Cronbah Alfa güvenirlik katsayısıyla hesaplanan güvenirliği 0.97’dir.Sosyo-kültürel özellikler anketinde, araştırmaya katılan ebeveynlerin ailedeki yerleri, yaşları, aile yapılarınınasıl tanımladıkları, kendilerini nasıl tanımladıkları, eğitim durumları, meslekleri, ortalama aylık gelirleri,annelerin iş yaşamında aktif olarak rolü olup olmadığı ve çocuğun cinsiyetini içeren toplam 9 sorudanoluşmaktadır. Araştırmanın bulgularında; araştırmaya katılan anne-babaların müzik eğitimine yöneliktutumları sosyo kültürel özelliklerle ilişkilendirilmiş ve bu değişkenlere göre anlamlı farklılaşmalar olupolmadığı saptanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre müzik eğitimine ilişkin anne-baba tutumlarının; anne ya dababa oluşlarına, kendini tanımlamalarına, eğitim durumlarına, mesleklerine, gelir durumlarına, çocuklarınıncinsiyetine ve annenin iş yaşamında aktif oluşuna göre anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür. Ebeveyntutumlarının yaşlarına ve aile yapılarına göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Eldeedilen bu bulgular doğrultusunda da bir takım öneriler geliştirilmiştir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Turkish Studies (Elektronik)
Volume
15
Issue
1
Start Page
233
End Page
250
