Publication: İlköğretim Görsel Sanatlar Dersinde Dijital Kültürün Öğrencilerin Yaratım Sürecine Etkileri
| dc.contributor.advisor | Tomak, Ali | |
| dc.contributor.author | Keleş, Pınar | |
| dc.date.accessioned | 2020-07-21T21:16:29Z | |
| dc.date.available | 2020-07-21T21:16:29Z | |
| dc.date.issued | 2012 | |
| dc.department | OMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
| dc.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
| dc.description | Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2012 | en_US |
| dc.description | Libra Kayıt No: 73003 | en_US |
| dc.description.abstract | Bu çalışmada, dijital kültür ortamlarında yetişen ilköğretim çağı altıncı sınıf öğrencileri ile bu ortamlardan çeşitli nedenlerden ötürü uzak (yoksun) kalmış olan öğrenciler arasında çizgisel gelişim basamakları açısından olası değişkenler dikkate alınıp incelenerek onların yaratıcılıklarına etkileri araştırılmaktadır. Ayrıca araştırmanın amacı doğrultusunda ilköğretim görsel sanatlar dersinde işlenen konular paralelliğinde kullanılabilecek teknolojik donanımların öğrenci kazanımlarına etkilerinden bahsedilmektedir. Bu bağlamda, kullanılabilecek düzeyde olan teknolojilerin bu derste ortaya koyacağı etkileri öğrencilerin lehine çevirerek, yaratıcılıklarını ve teknolojik okuryazarlıklarını geliştirirken aynı zamanda dijital kültür ortamlarında ve modern eğitim teknolojileri kapsamında yaşanılan çağa uyum sağlayabilecek bireyler yetiştirilebileceği düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: Görsel sanatlar, dijital kültür, yaratıcılık | |
| dc.description.abstract | This study investigates the effects of digital culture by examining possible variables in terms of linear development steps between sixth graders who are raised in digitally cultural environments and those who are away (deprived of) from such environments because of various reasons. In addition, the study mentions the effects of technological equipment that can be used in parallel with the subjects in primary education visual arts classes in terms of students' gains. Within this context it is believed that the effects of these technologies can be in favor of students and develop the students' creativity and technological literacy, and at the same time help the students become individuals who can keep up with the age in terms of digital culture and modern teaching technologies.KEY WORDS: Fine arts, digital culture, creativity | en_US |
| dc.format | XII , 131 y. : resim ; 30sm | en_US |
| dc.identifier.endpage | 145 | |
| dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=EEdeQgIdFRxX5NbvVau-Au8Z2R7PltwqWctrQ5MmXryT3KEyHVs5nU_xgJbbgzps | |
| dc.identifier.uri | http://libra.omu.edu.tr/tezler/73003.pdf | |
| dc.identifier.yoktezid | 308763 | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.language.iso | tr | |
| dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US] |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Güzel Sanatlar | |
| dc.subject | Görsel Sanatlar | |
| dc.subject | Sayısal | |
| dc.subject | Sayısal Sanat | |
| dc.subject | Sayısal Teknoloji | |
| dc.subject | Teknoloji | |
| dc.subject | Teknoloji Kullanımı | |
| dc.subject | Yaratıcılık | |
| dc.subject | Fine Arts | en_US |
| dc.subject | İlköğretim | |
| dc.subject | Visual Arts | en_US |
| dc.subject | İlköğretim Okulları | |
| dc.subject | Digital | en_US |
| dc.subject | Digital Art | en_US |
| dc.subject | Digital Technology | en_US |
| dc.subject | Technology | en_US |
| dc.subject | Technology Utilization | en_US |
| dc.subject | Creativity | en_US |
| dc.subject | Primary Education | en_US |
| dc.subject | Primary Education Schools | en_US |
| dc.subject.other | TEZ YÜK LİS K29i 2012 | en_US |
| dc.title | İlköğretim Görsel Sanatlar Dersinde Dijital Kültürün Öğrencilerin Yaratım Sürecine Etkileri | |
| dc.title | The Effects on Students’ Creation Process of Digital Culture in Primary Education Visual Arts Lesson | en_US |
| dc.type | Master Thesis | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
