Publication:
İlköğretim Görsel Sanatlar Dersinde Dijital Kültürün Öğrencilerin Yaratım Sürecine Etkileri

dc.contributor.advisorTomak, Ali
dc.contributor.authorKeleş, Pınar
dc.date.accessioned2020-07-21T21:16:29Z
dc.date.available2020-07-21T21:16:29Z
dc.date.issued2012
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2012en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 73003en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, dijital kültür ortamlarında yetişen ilköğretim çağı altıncı sınıf öğrencileri ile bu ortamlardan çeşitli nedenlerden ötürü uzak (yoksun) kalmış olan öğrenciler arasında çizgisel gelişim basamakları açısından olası değişkenler dikkate alınıp incelenerek onların yaratıcılıklarına etkileri araştırılmaktadır. Ayrıca araştırmanın amacı doğrultusunda ilköğretim görsel sanatlar dersinde işlenen konular paralelliğinde kullanılabilecek teknolojik donanımların öğrenci kazanımlarına etkilerinden bahsedilmektedir. Bu bağlamda, kullanılabilecek düzeyde olan teknolojilerin bu derste ortaya koyacağı etkileri öğrencilerin lehine çevirerek, yaratıcılıklarını ve teknolojik okuryazarlıklarını geliştirirken aynı zamanda dijital kültür ortamlarında ve modern eğitim teknolojileri kapsamında yaşanılan çağa uyum sağlayabilecek bireyler yetiştirilebileceği düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: Görsel sanatlar, dijital kültür, yaratıcılık
dc.description.abstractThis study investigates the effects of digital culture by examining possible variables in terms of linear development steps between sixth graders who are raised in digitally cultural environments and those who are away (deprived of) from such environments because of various reasons. In addition, the study mentions the effects of technological equipment that can be used in parallel with the subjects in primary education visual arts classes in terms of students' gains. Within this context it is believed that the effects of these technologies can be in favor of students and develop the students' creativity and technological literacy, and at the same time help the students become individuals who can keep up with the age in terms of digital culture and modern teaching technologies.KEY WORDS: Fine arts, digital culture, creativityen_US
dc.formatXII , 131 y. : resim ; 30smen_US
dc.identifier.endpage145
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=EEdeQgIdFRxX5NbvVau-Au8Z2R7PltwqWctrQ5MmXryT3KEyHVs5nU_xgJbbgzps
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/73003.pdf
dc.identifier.yoktezid308763
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüzel Sanatlar
dc.subjectGörsel Sanatlar
dc.subjectSayısal
dc.subjectSayısal Sanat
dc.subjectSayısal Teknoloji
dc.subjectTeknoloji
dc.subjectTeknoloji Kullanımı
dc.subjectYaratıcılık
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectİlköğretim
dc.subjectVisual Artsen_US
dc.subjectİlköğretim Okulları
dc.subjectDigitalen_US
dc.subjectDigital Arten_US
dc.subjectDigital Technologyen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectTechnology Utilizationen_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectPrimary Educationen_US
dc.subjectPrimary Education Schoolsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K29i 2012en_US
dc.titleİlköğretim Görsel Sanatlar Dersinde Dijital Kültürün Öğrencilerin Yaratım Sürecine Etkileri
dc.titleThe Effects on Students’ Creation Process of Digital Culture in Primary Education Visual Arts Lessonen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files