Publication: İlköğretim Görsel Sanatlar Dersinde Dijital Kültürün Öğrencilerin Yaratım Sürecine Etkileri
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu çalışmada, dijital kültür ortamlarında yetişen ilköğretim çağı altıncı sınıf öğrencileri ile bu ortamlardan çeşitli nedenlerden ötürü uzak (yoksun) kalmış olan öğrenciler arasında çizgisel gelişim basamakları açısından olası değişkenler dikkate alınıp incelenerek onların yaratıcılıklarına etkileri araştırılmaktadır. Ayrıca araştırmanın amacı doğrultusunda ilköğretim görsel sanatlar dersinde işlenen konular paralelliğinde kullanılabilecek teknolojik donanımların öğrenci kazanımlarına etkilerinden bahsedilmektedir. Bu bağlamda, kullanılabilecek düzeyde olan teknolojilerin bu derste ortaya koyacağı etkileri öğrencilerin lehine çevirerek, yaratıcılıklarını ve teknolojik okuryazarlıklarını geliştirirken aynı zamanda dijital kültür ortamlarında ve modern eğitim teknolojileri kapsamında yaşanılan çağa uyum sağlayabilecek bireyler yetiştirilebileceği düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: Görsel sanatlar, dijital kültür, yaratıcılık
This study investigates the effects of digital culture by examining possible variables in terms of linear development steps between sixth graders who are raised in digitally cultural environments and those who are away (deprived of) from such environments because of various reasons. In addition, the study mentions the effects of technological equipment that can be used in parallel with the subjects in primary education visual arts classes in terms of students' gains. Within this context it is believed that the effects of these technologies can be in favor of students and develop the students' creativity and technological literacy, and at the same time help the students become individuals who can keep up with the age in terms of digital culture and modern teaching technologies.KEY WORDS: Fine arts, digital culture, creativity
This study investigates the effects of digital culture by examining possible variables in terms of linear development steps between sixth graders who are raised in digitally cultural environments and those who are away (deprived of) from such environments because of various reasons. In addition, the study mentions the effects of technological equipment that can be used in parallel with the subjects in primary education visual arts classes in terms of students' gains. Within this context it is believed that the effects of these technologies can be in favor of students and develop the students' creativity and technological literacy, and at the same time help the students become individuals who can keep up with the age in terms of digital culture and modern teaching technologies.KEY WORDS: Fine arts, digital culture, creativity
Description
Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2012
Libra Kayıt No: 73003
Libra Kayıt No: 73003
Keywords
Güzel Sanatlar, Görsel Sanatlar, Sayısal, Sayısal Sanat, Sayısal Teknoloji, Teknoloji, Teknoloji Kullanımı, Yaratıcılık, Fine Arts, İlköğretim, Visual Arts, İlköğretim Okulları, Digital, Digital Art, Digital Technology, Technology, Technology Utilization, Creativity, Primary Education, Primary Education Schools
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
145
