Publication:
İçsel Pazarlama Faaliyetleri ile Çalışanların Sanal Kaytarma Davranışları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Sağlık Sektöründe Bir Uygulama

dc.contributor.advisorErdoğan, Evrim
dc.contributor.authorOlcarcıyüz, Murat
dc.date.accessioned2020-07-22T08:01:42Z
dc.date.available2020-07-22T08:01:42Z
dc.date.issued2018
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2018en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 122817en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sağlık çalışanlarının içsel pazarlama faaliyetlerinin sanal kaytarma davranışları üzerine etkilerini belirleyebilmektir. Araştırmada Türkiye'de farklı şehirlerde faaliyet gösteren özel bir hastanenin sekiz farklı şehrinde çalışan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 342 sağlık çalışanından anket yöntemi kullanılarak veriler elde edilmiştir. Veriler SPSS programı ile frekans, ortalama, faktör analizi, Pearson korelasyon ve çoklu regresyon analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırmada içsel pazarlama ölçeğinin iki, sanal kaytarma ölçeğinin ise üç boyuttan oluştuğu saptanmıştır. İçsel pazarlama boyutlarından olan eğitim ve vizyonun, sanal kaytarma boyutları olan eğlence aylaklığı ve kişisel işler aylaklığı üzerinde, negatif ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. İçsel pazarlama boyutlarından ödüllendirmenin eğlence aylaklığı üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın diğer bir sonucu olarak, içsel pazarlamanın sanal kaytarma üzerinde pozitif ancak anlamlı bir etkiye sahip olmadığı belirlenmiştir. Sonuç olarak içsel pazarlama faaliyetlerindeki artış sanal kaytarma üzerinde bir artışa neden olmamaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effects of health workers' internal marketing activities on Cyber-loafing behaviors. In the study, data were collected using a questionnaire from 342 health workers who worked at eight different cities of a private hospital who agreed to participate in the study. The data were analyzed by SPSS program with frequency, mean, factor analysis, Chi-square test, Pearson correlation and multiple regression analysis. In the study, it was determined that the internal marketing scale consisted of two dimensions, Cyber-loafing scale three dimensions. It has been found that the education and vision from the internal marketing dimensions have a negative and significant influence on the leisure loafing and the personal purpose loafing of with Cyber-loafing dimensions. It has been found that rewarding from internal marketing dimensions has a positive and significant effect on the leisure loafing. As another consequence of the research, it has been determined that internal marketing positive but has no significant effect on Cyber-loafing. As a result; the increase in internal marketing activities does not cause an increase on Cyber-loafing.en_US
dc.formatX, 86 y. : tablo. , şekil. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage99
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fS4sqEZr79C_n60Rk6MjFZdFiddV4ZlQS6n_6PNctdWtV7MUUx0UMZxRk0EwzbnS
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/122817.pdf
dc.identifier.yoktezid525470
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimi
dc.subjectİşletme
dc.subjectPazarlama
dc.subjectSanal Kaytarma
dc.subjectSağlık Personeli
dc.subjectSağlık Sektörü
dc.subjectÖlçekler
dc.subjectİçsel Pazarlama
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectCyberloafingen_US
dc.subjectHealth Personnelen_US
dc.subjectHealth Sectoren_US
dc.subjectScalesen_US
dc.subjectInternal Marketingen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS O43i 2018en_US
dc.titleİçsel Pazarlama Faaliyetleri ile Çalışanların Sanal Kaytarma Davranışları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Sağlık Sektöründe Bir Uygulama
dc.titleInvestigation of the Relationships Between Inner Marketing Activities and Virtual Offset Behaviors of Employees: An Application in the Health Sectoren_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files