Publication:
Stem Eğitiminin Fen Bilimleri Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması

dc.contributor.authorYaman, Süleyman
dc.contributor.authorKol, Ozge
dc.contributor.authorÇakıcı, Şadiye Karaşah
dc.date.accessioned2025-12-11T01:46:26Z
dc.date.issued2021
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,İstanbul Beykent Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu araştırmada, STEM eğitiminin öğrencilerin fen derslerindeki akademik başarıları üzerindeki etki düzeyini ortaya çıkarmak için bir meta-analiz yapılmıştır. Çalışmada Ocak 2018 - Mart 2020 tarihleri arasında Türkiye'de yürütülen ve yayınlanan bilimsel çalışmalar gözden geçirildi. Literatür taraması sonucunda araştırmanın amacına uygun 54 çalışmaya ulaşılmıştır. Bir istatistik analiz programı ile yapılan analizlerde, etki düzeyleri, kullanılan yaklaşımlar / yöntemin yanı sıra konu alanı ve katılımcı sayısı açısından karşılaştırılmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen merkezli öğretim yöntemlerine göre STEM eğitiminin öğrencilerin fen derslerinde başarılarını artırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmada ele alınan diğer değişkenlerin sonuçlara göre çalışmanın yapıldığı yıl, çalışmayı yapan kişilerin görevleri, çalışmanın uygulama süresi ve katılımcı sayısı açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. İncelenen değişkenlerin sonuçlarına göre en büyük etki büyüklükleri biyoloji alanında, lise düzeyinde, doktora yayınlarında, öğretmen olan araştırmacılarda, 81 ve üzeri katılımcıyla, 2019 yılında yapılan çalışmalarda bulunmuştur.en_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.810989
dc.identifier.endpage290en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage264en_US
dc.identifier.trdizinid1270825
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30831/akukeg.810989
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1270825/the-effects-of-stem-education-on-students-academic-achievement-in-science-courses-a-meta-analysis
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/46083
dc.identifier.volume14en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleStem Eğitiminin Fen Bilimleri Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files