Publication: Stem Eğitiminin Fen Bilimleri Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu araştırmada, STEM eğitiminin öğrencilerin fen derslerindeki akademik başarıları üzerindeki etki düzeyini ortaya çıkarmak için bir meta-analiz yapılmıştır. Çalışmada Ocak 2018 - Mart 2020 tarihleri arasında Türkiye'de yürütülen ve yayınlanan bilimsel çalışmalar gözden geçirildi. Literatür taraması sonucunda araştırmanın amacına uygun 54 çalışmaya ulaşılmıştır. Bir istatistik analiz programı ile yapılan analizlerde, etki düzeyleri, kullanılan yaklaşımlar / yöntemin yanı sıra konu alanı ve katılımcı sayısı açısından karşılaştırılmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen merkezli öğretim yöntemlerine göre STEM eğitiminin öğrencilerin fen derslerinde başarılarını artırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmada ele alınan diğer değişkenlerin sonuçlara göre çalışmanın yapıldığı yıl, çalışmayı yapan kişilerin görevleri, çalışmanın uygulama süresi ve katılımcı sayısı açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. İncelenen değişkenlerin sonuçlarına göre en büyük etki büyüklükleri biyoloji alanında, lise düzeyinde, doktora yayınlarında, öğretmen olan araştırmacılarda, 81 ve üzeri katılımcıyla, 2019 yılında yapılan çalışmalarda bulunmuştur.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
Volume
14
Issue
2
Start Page
264
End Page
290
