Publication: İlköğretim ve Ortaöğretimdeki Din Eğitimi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğine Bakışları
| dc.contributor.advisor | Kaya, Mevlüt | |
| dc.contributor.author | Gün, Bilal | |
| dc.date.accessioned | 2020-07-22T08:00:39Z | |
| dc.date.available | 2020-07-22T08:00:39Z | |
| dc.date.issued | 2002 | |
| dc.department | OMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
| dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
| dc.description | Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2002 | en_US |
| dc.description | Libra Kayıt No: 39306 | en_US |
| dc.description.abstract | Bu araştırmada, ilköğretim ve ortaöğretimdeki din eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bakışları incelenmiştir Araştırma, İstanbul merkez, Samsun merkez ve ilçeleri ve Amasya merkezinde 2000-2001 öğretim yılında ilköğretim ve ortaöğretimde görev yapan din eğitimi öğretmenlerinden tesadüfi olarak seçilen 247 din eğitimi öğretmeni üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkem olan' Din Eğitimi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğine Bakışları' hazırlanan ' öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği ' ile ölçülmüştür. Bilgilerin analizinde varyans analizi ve ki- kare testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda din eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bakıştan genel olarak olumlu bulunmuştur. Din eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bakışları görev yapılan illere, cinsiyetlerine, medeni durumlarına, eşlerinin çalışıp çalışmamasına, çocuk sayısına,görevli oldukları okullara, mesleki kıdemlerine,mezun oldukları liselere ve yüksek öğretim kurumlarına, öğretmenliğin maddi imkanlarını yeterli bulup bulmamaya göre önemli bir farklılık göstermemiştir. Din eğitimi öğretmenlerinin öğretmenliği yeniden seçip seçmemeye, öğretmenliğin manevi yönden tatmin edip etmemesine, mezun oldukları yüksek öğretim kurumlarını tercih etme şekline göre öğretmenlik mesleğine bakışları arasında önemli farklar ortaya çıkmıştır. Din eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bakışlarını daha olumlu hale getirebilmek için öğretmenlerin maddi ve manevi koşullan iyileştirilmelidir. Din eğitimi öğretmenlerini yetiştiren ilahiyat fakültelerini daha bilinçli olarak seçmeleri için orta öğretim öğrencilerine verimli rehberlik yapılmalıdır. | |
| dc.format | XIII, 106 y. : tablo ; 30 sm. | en_US |
| dc.identifier.endpage | 118 | |
| dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=TJtEyl3GBWgytfBisjf7lzFsWzkq_YMmqRw9vMHEsIZY4EIVnf07JSetJpy4TXpw | |
| dc.identifier.uri | http://libra.omu.edu.tr/tezler/39306.pdf | |
| dc.identifier.yoktezid | 122572 | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.language.iso | tr | |
| dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US] |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Din | |
| dc.subject | Eğitim ve Öğretim | |
| dc.subject | Din Eğitimi | |
| dc.subject | Mesleki Tutum | |
| dc.subject | Ortaöğretim | |
| dc.subject | Öğretmenler | |
| dc.subject | Religion | en_US |
| dc.subject | İlköğretim | |
| dc.subject | Education and Training | en_US |
| dc.subject | Religious Education | en_US |
| dc.subject | Vocational Attitude | en_US |
| dc.subject | Secondary Education | en_US |
| dc.subject | Teachers | en_US |
| dc.subject | Primary Education | en_US |
| dc.subject.other | TEZ YÜK LİS G975i 2002 | en_US |
| dc.title | İlköğretim ve Ortaöğretimdeki Din Eğitimi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğine Bakışları | |
| dc.title | The Opinions of Religion Teachers Who Work at the Primary and Middle Schools Concerning Their Occupations | en_US |
| dc.type | Master Thesis | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
