Publication:
İlköğretim ve Ortaöğretimdeki Din Eğitimi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğine Bakışları

dc.contributor.advisorKaya, Mevlüt
dc.contributor.authorGün, Bilal
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:39Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:39Z
dc.date.issued2002
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2002en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 39306en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim ve ortaöğretimdeki din eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bakışları incelenmiştir Araştırma, İstanbul merkez, Samsun merkez ve ilçeleri ve Amasya merkezinde 2000-2001 öğretim yılında ilköğretim ve ortaöğretimde görev yapan din eğitimi öğretmenlerinden tesadüfi olarak seçilen 247 din eğitimi öğretmeni üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkem olan' Din Eğitimi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğine Bakışları' hazırlanan ' öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği ' ile ölçülmüştür. Bilgilerin analizinde varyans analizi ve ki- kare testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda din eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bakıştan genel olarak olumlu bulunmuştur. Din eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bakışları görev yapılan illere, cinsiyetlerine, medeni durumlarına, eşlerinin çalışıp çalışmamasına, çocuk sayısına,görevli oldukları okullara, mesleki kıdemlerine,mezun oldukları liselere ve yüksek öğretim kurumlarına, öğretmenliğin maddi imkanlarını yeterli bulup bulmamaya göre önemli bir farklılık göstermemiştir. Din eğitimi öğretmenlerinin öğretmenliği yeniden seçip seçmemeye, öğretmenliğin manevi yönden tatmin edip etmemesine, mezun oldukları yüksek öğretim kurumlarını tercih etme şekline göre öğretmenlik mesleğine bakışları arasında önemli farklar ortaya çıkmıştır. Din eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bakışlarını daha olumlu hale getirebilmek için öğretmenlerin maddi ve manevi koşullan iyileştirilmelidir. Din eğitimi öğretmenlerini yetiştiren ilahiyat fakültelerini daha bilinçli olarak seçmeleri için orta öğretim öğrencilerine verimli rehberlik yapılmalıdır.
dc.formatXIII, 106 y. : tablo ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage118
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=TJtEyl3GBWgytfBisjf7lzFsWzkq_YMmqRw9vMHEsIZY4EIVnf07JSetJpy4TXpw
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/39306.pdf
dc.identifier.yoktezid122572
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectDin Eğitimi
dc.subjectMesleki Tutum
dc.subjectOrtaöğretim
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectİlköğretim
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectReligious Educationen_US
dc.subjectVocational Attitudeen_US
dc.subjectSecondary Educationen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectPrimary Educationen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS G975i 2002en_US
dc.titleİlköğretim ve Ortaöğretimdeki Din Eğitimi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğine Bakışları
dc.titleThe Opinions of Religion Teachers Who Work at the Primary and Middle Schools Concerning Their Occupationsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files