Publication:
İlköğretim ve Ortaöğretimdeki Din Eğitimi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğine Bakışları

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmada, ilköğretim ve ortaöğretimdeki din eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bakışları incelenmiştir Araştırma, İstanbul merkez, Samsun merkez ve ilçeleri ve Amasya merkezinde 2000-2001 öğretim yılında ilköğretim ve ortaöğretimde görev yapan din eğitimi öğretmenlerinden tesadüfi olarak seçilen 247 din eğitimi öğretmeni üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkem olan' Din Eğitimi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğine Bakışları' hazırlanan ' öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği ' ile ölçülmüştür. Bilgilerin analizinde varyans analizi ve ki- kare testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda din eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bakıştan genel olarak olumlu bulunmuştur. Din eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bakışları görev yapılan illere, cinsiyetlerine, medeni durumlarına, eşlerinin çalışıp çalışmamasına, çocuk sayısına,görevli oldukları okullara, mesleki kıdemlerine,mezun oldukları liselere ve yüksek öğretim kurumlarına, öğretmenliğin maddi imkanlarını yeterli bulup bulmamaya göre önemli bir farklılık göstermemiştir. Din eğitimi öğretmenlerinin öğretmenliği yeniden seçip seçmemeye, öğretmenliğin manevi yönden tatmin edip etmemesine, mezun oldukları yüksek öğretim kurumlarını tercih etme şekline göre öğretmenlik mesleğine bakışları arasında önemli farklar ortaya çıkmıştır. Din eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bakışlarını daha olumlu hale getirebilmek için öğretmenlerin maddi ve manevi koşullan iyileştirilmelidir. Din eğitimi öğretmenlerini yetiştiren ilahiyat fakültelerini daha bilinçli olarak seçmeleri için orta öğretim öğrencilerine verimli rehberlik yapılmalıdır.

Description

Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2002
Libra Kayıt No: 39306

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

118

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By