Publication:
Pediyatri Hemşireliğinde Klinik Öncesi Güçlendirme Eğitiminin Klinik Konfor, Dersin Yeterliliği ve Klinik Karar Vermede Öz-Güven Anksiyeteye Etkisi

dc.contributor.authorKudubeş, Aslı Akdeniz
dc.contributor.authorÇelik, İsa
dc.contributor.authorBektas, İlknur
dc.contributor.authorBektas, Murat
dc.contributor.authorAyar, Dijle
dc.contributor.authorGerçeker, Gülçin Özalp
dc.contributor.authorSelekoğlu, Yasemin
dc.date.accessioned2025-12-11T01:44:52Z
dc.date.issued2025
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempBilecik Şeyh Edebali Üniversitesi,Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi,İzmir Bakırçay Üniversitesi,İzmir Bakırçay Üniversitesi,Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi,Dokuz Eylül Üniversitesi,Dokuz Eylül Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Dokuz Eylül Üniversitesien_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmada hemşirelik eğitimi alan intörn öğrencilerin klinik uygulama öncesi yapılandırılmış güçlendirme eğitiminin, klinik karar vermede öz-güven ve anksiyete, pediyatrik klinik rahatlık ve algılanan endişe, algılanan çocuk hemşireliği yeterliliğine etkisini değerlendirmek amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Yarı deneysel çalışma tasarımı kullanıldı. Toplam 64 hemşirelik öğrencisi (deney grubu = 32; kontrol grubu = 32) katıldı. Deney grubundaki intörn öğrencilere klinik uygulama öncesinde iki gün boyunca altı senaryodan oluşan, öğrenme hedefleri yapılandırılmış ve pediyatrik becerilerin desteklendiği bir program uygulandı. Kontrol grubuna intörn programı kapsamında standart teorik oturumlar uygulanmıştır. Veriler ön test ve son test olmak üzere Öğrenci Tanıtıcı Bilgi Formu, pediyatrik alanda Klinik Karar Vermede Öz güven ve Anksiyete Ölçeği, Çocuk Hemşireliği Yeterlilik Ölçeği, Pediyatri Hemşireliği Öğrencileri için Klinik Rahatlık ve Endişe Değerlendirme ölçeği kullanıldı. Her iki grubun ön test ve son test puan ortalamaları karşılaştırıldı. Bulgular: Pediyatri hemşireliği öğrencilerinin klinik rahatlık ve endişe ölçeğinin endişe alt boyutunda girişim grubunun puanı anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur (p<0.050). Deney ve kontrol grubu klinik rahatlık, klinik karar vermede öz güven ve anksiyete ölçeği puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark saptanmamıştır (p>0.050). Deney ve kontrol grubunun pediatri hemşireliği yeterlilik ölçeği puan ortalamaları arasında girişim grubu lehine anlamlı fark saptanmıştır (p<0.050). Sonuç: Klinik öncesi yapılandırılmış güçlendirme eğitimi; öğrencilerin pediyatri hemşireliği yeterlilik düzeylerini arttırdığı, öğrencilerin klinik endişelerini azalttığı, klinik karar vermede öz güven anksiyete düzeylerini etkilemediği gözlenmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.61399/ikcusbfd.1294357
dc.identifier.endpage48en_US
dc.identifier.issn2458-9799
dc.identifier.issn2458-9799
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.trdizinid1299772
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.61399/ikcusbfd.1294357
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1299772/the-effect-of-preclinical-empowerment-education-in-pediatric-nursing-on-clinical-comfort-competency-of-the-course-and-self-confidence-and-anxiety-in-clinical-decision-making
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/45838
dc.identifier.volume10en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofİzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlePediyatri Hemşireliğinde Klinik Öncesi Güçlendirme Eğitiminin Klinik Konfor, Dersin Yeterliliği ve Klinik Karar Vermede Öz-Güven Anksiyeteye Etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files