Publication:
Türkiye Cumhuriyeti İmajının Uluslararası Öğrencilerin Ülke Tercihleri Üzerine Etkisi: Kırgızistan Örneği

dc.contributor.authorAsanbekova, Meerim
dc.contributor.authorMaksüdünov, Azamat
dc.contributor.authorGül, Hasan
dc.date.accessioned2025-12-11T00:59:26Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempKırgızistan-türkiye Manas Üniversitesi,Kırgızistan-türkiye Manas Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractUluslararası öğrenci haraketliliğinin yarattığı ekonomik ve sosyokültürel etkiler gözardı edilemeyecek düzeye ulaşmış, bu pazardan pay almak isteyen ülkeler kendi aralarında yoğun bir rekabet içerisine girmişlerdir. Türkiye Cumhuriyeti de bu pazarın önemli aktörlerinden birini oluşturmaktadır. Uluslararası öğrencilerin ülke tercihlerinde etkili olan faktörlerden bir tanesi ülke imajıdır. Bu çerçevede, yapılan araştırmanın temel amacı Kırgız öğrencilerin gözünde eğitim destinasyonu olarak Türkiye Cumhuriyeti’nin imajını ortaya koymak ve ülke imajının ülke tercihine olan etkisini değerlendirmektir. Bu doğrultuda öncelikle dünya genelinde uluslararası öğrenci haraketliliğine ilişkin göstergeler, öne çıkan ülkeler ve Türkiye Cumhuriyetin’deki durum ikinci el verilere dayalı olarak ele alınmaktadır. Daha sonra, Kırgızistan’ın başkenti Bişkek şehrinde faaliyet gösteren 4 büyük devlet üniversitesinde lisans porgramlarına kayıtlı öğrencilerden (n=1000) yüz yüze anket yöntemiyle toplanan birinci el veriler değerlendirilmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, Kırgız öğrencilerin genel olarak T.C. imajına yönelik olumlu algıya sahip oldukları, ancak algılanan ülke imajı bakımından üç farklı (düşük, orta ve yüksek) pazar bölümünün olduğu ortaya konulmuştur. Ayrıca, ülke imajının boyutlarından eğitim ve yaşam kalitesi, sempati ve ilgi boyutlarının üke tercihi üzerinde olumlu, diğer taraftan, tarihi ve sosyo-kültürel özellikler ve beşerî özellikler boyutlarının olumsuz etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarının hem Türkiye Cumhuriyeti açısından hem de Kırgızistan Cumhuriyeti açısından önemli ipuçları vereceği düşünülmektedir. Nitekim, uluslararası öğrenci haraketliliği sadece evsahibi ülkeler açısından değil, öğrencileri gönderen ülkeler açısından da önem arz etmektedir.en_US
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.22905
dc.identifier.endpage2577en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage2547en_US
dc.identifier.trdizinid352853
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/TurkishStudies.22905
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/352853/country-image-effect-of-turkey-on-international-students-destination-choice-an-example-of-kyrgyzstan
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/40654
dc.identifier.volume14en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.titleTürkiye Cumhuriyeti İmajının Uluslararası Öğrencilerin Ülke Tercihleri Üzerine Etkisi: Kırgızistan Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files