Publication:
Türkiye Cumhuriyeti İmajının Uluslararası Öğrencilerin Ülke Tercihleri Üzerine Etkisi: Kırgızistan Örneği

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Uluslararası öğrenci haraketliliğinin yarattığı ekonomik ve sosyokültürel etkiler gözardı edilemeyecek düzeye ulaşmış, bu pazardan pay almak isteyen ülkeler kendi aralarında yoğun bir rekabet içerisine girmişlerdir. Türkiye Cumhuriyeti de bu pazarın önemli aktörlerinden birini oluşturmaktadır. Uluslararası öğrencilerin ülke tercihlerinde etkili olan faktörlerden bir tanesi ülke imajıdır. Bu çerçevede, yapılan araştırmanın temel amacı Kırgız öğrencilerin gözünde eğitim destinasyonu olarak Türkiye Cumhuriyeti’nin imajını ortaya koymak ve ülke imajının ülke tercihine olan etkisini değerlendirmektir. Bu doğrultuda öncelikle dünya genelinde uluslararası öğrenci haraketliliğine ilişkin göstergeler, öne çıkan ülkeler ve Türkiye Cumhuriyetin’deki durum ikinci el verilere dayalı olarak ele alınmaktadır. Daha sonra, Kırgızistan’ın başkenti Bişkek şehrinde faaliyet gösteren 4 büyük devlet üniversitesinde lisans porgramlarına kayıtlı öğrencilerden (n=1000) yüz yüze anket yöntemiyle toplanan birinci el veriler değerlendirilmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, Kırgız öğrencilerin genel olarak T.C. imajına yönelik olumlu algıya sahip oldukları, ancak algılanan ülke imajı bakımından üç farklı (düşük, orta ve yüksek) pazar bölümünün olduğu ortaya konulmuştur. Ayrıca, ülke imajının boyutlarından eğitim ve yaşam kalitesi, sempati ve ilgi boyutlarının üke tercihi üzerinde olumlu, diğer taraftan, tarihi ve sosyo-kültürel özellikler ve beşerî özellikler boyutlarının olumsuz etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarının hem Türkiye Cumhuriyeti açısından hem de Kırgızistan Cumhuriyeti açısından önemli ipuçları vereceği düşünülmektedir. Nitekim, uluslararası öğrenci haraketliliği sadece evsahibi ülkeler açısından değil, öğrencileri gönderen ülkeler açısından da önem arz etmektedir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Turkish Studies (Elektronik)

Volume

14

Issue

4

Start Page

2547

End Page

2577

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By