Publication:
Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevre Eğitimine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi

dc.contributor.authorÇobanoğlu, Elif Omca
dc.contributor.authorCobanoglu, Ibrahim Hakan
dc.contributor.authorTağrikulu, Pınar
dc.contributor.authorGul, Ayça Cırıt
dc.date.accessioned2025-12-11T01:51:33Z
dc.date.issued2022
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Samsun Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sürdürülebilir çevre eğitiminin merkezinde ve geleceğin öğretmeni olan öğretmen adaylarının tutum düzeylerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma, nicel bir araştırma olup tarama desenini temel almaktadır. Araştırmaya Karadeniz Bölgesi'nde bir üniversitenin eğitim fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 471 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmanın verileri Fen Bilgisi Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği anabilim dallarında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarından toplanmıştır. Online olarak hazırlanan form aracılığıyla öğretmen adaylarının tamamına ulaşılmış ve gönüllü olan öğrencilerin katkıları sonucunda 471 veriye ulaşılmıştır. Araştırmada “Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 22.0 paket program kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda Fen Bilgisi anabilim dalında öğrenim gören, çevre ile ilgili sivil toplum kuruluşuna üye olan, basılı veya online yayın takip eden öğretmen adaylarının ve kadın öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevre eğitimine yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarına sürdürülebilir çevre konusunda eğitim vermek ve müfredata bu konularla ilgili daha fazla ders eklemek etkili bir çözüm olabilir.en_US
dc.identifier.doi10.17679/inuefd.1062923
dc.identifier.endpage670en_US
dc.identifier.issn1300-2899
dc.identifier.issn2149-9683
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage645en_US
dc.identifier.trdizinid1180806
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17679/inuefd.1062923
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1180806/evaluation-of-prospective-teachers-attitudes-towards-sustainable-environmental-education
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/47022
dc.identifier.volume23en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevre Eğitimine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files