Publication:
Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevre Eğitimine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın amacı, sürdürülebilir çevre eğitiminin merkezinde ve geleceğin öğretmeni olan öğretmen adaylarının tutum düzeylerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma, nicel bir araştırma olup tarama desenini temel almaktadır. Araştırmaya Karadeniz Bölgesi'nde bir üniversitenin eğitim fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 471 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmanın verileri Fen Bilgisi Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği anabilim dallarında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarından toplanmıştır. Online olarak hazırlanan form aracılığıyla öğretmen adaylarının tamamına ulaşılmış ve gönüllü olan öğrencilerin katkıları sonucunda 471 veriye ulaşılmıştır. Araştırmada “Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 22.0 paket program kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda Fen Bilgisi anabilim dalında öğrenim gören, çevre ile ilgili sivil toplum kuruluşuna üye olan, basılı veya online yayın takip eden öğretmen adaylarının ve kadın öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevre eğitimine yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarına sürdürülebilir çevre konusunda eğitim vermek ve müfredata bu konularla ilgili daha fazla ders eklemek etkili bir çözüm olabilir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

23

Issue

1

Start Page

645

End Page

670

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By