Publication:
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi İbadet Konularının İşlenişinde Çoklu Zeka Yaklaşımının Öğrencilerin Başarıları Üzerindeki Etkisi

dc.contributor.advisorKaya, Mevlüt
dc.contributor.authorCihan, Kadir
dc.date.accessioned2025-12-13T09:02:31Z
dc.date.issued2013
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışma, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersindeki ibadet konularının işlenişinde Çoklu Zeka yaklaşımının öğrencilerin başarısı üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın denekleri, Samsun ilinin Alaçam ilçesindeki Yenice Doyran Ortaokulu?nun (6., 7. ve 8. sınıflar) öğrencileri arasından seçilmiştir. Belirtilen okulda her sınıfta iki şube bulunduğundan araştırma, deney grubu olan 6/A, 7/A, 8/A ve kontrol grubu olan 6/B, 7/B, 8/B şubelerindeki 124 öğrenciye yapılmıştır.Araştırmada kontrol gruplu ön test - son test desenine başvurulmuştur. Veri toplama aracı olarak ön test, son test kullanılmış; yaklaşık bir ay sonra da kalıcılık testi uygulanmıştır. Sonuçlar SPSS programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde `Bağımsız Örneklemler t-testi? ve `Bağımlı Örneklemler t-testi? analizleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, Çoklu Zeka Kuramı uygulamalarının akademik başarı üzerinde anlamlı etkisi olduğu görülmektedir. Anahtar Sözcükler: Zeka, Çoklu Zeka Kuramı, İbadet, Geleneksel Öğretim, Çoklu Zeka Alanları, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi
dc.description.abstractThis study was prepared to analyze the effect of multiple intelligence theory on achievement of students in expressing of worship units in religious culture and moral education. The students were chosen from 6, 7, 8 grade students from Samsun Alaçam Yenice Doyran Secondary School. Among 6 classes, 6/A, 7/A, 8/A were chosen to be experimental groups and 6/B, 7/B, 8/B were the control groups. In the research, the total numbers of students were 124. In the research, we applied the ?pre-test / pro-test? design with control groups. For the data collection, achievement tests were used; then retention test was used again about one month later. Results of tests were analyzed on SPSS. `Independent Samples T-Test? and `Paired Samples T-Test? were used for analyzing of data. As a result, it can be said that Multiple Intelligences implementations realize academic achievements. Key Words:Intelligence, Multiple Intelligences Theory, Worship, Traditional Teaching, Multiple Intelligences Fields, Religion Culture and Moral Knowledge Courseen_US
dc.identifier.endpage190
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vVNzTGHHhjH-u3WMToxQ-g9P0V0w6AeyPv-0jYduNBYE792GFwTopAxsHtGGAMM7
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/49556
dc.identifier.yoktezid336066
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.subjectDin
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAhlak Bilgisi
dc.subjectDin Eğitimi
dc.subjectÇoklu Zeka Kuramı
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectÇoklu Zeka
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMoral Knowledgeen_US
dc.subjectÖğrenci Başarısı
dc.subjectReligious Educationen_US
dc.subjectMultiple Intelligence Theoryen_US
dc.subjectİbadet
dc.subjectMultiple Intelligenceen_US
dc.subjectStudent Achievementen_US
dc.subjectİlköğretim Okulları
dc.subjectWorshipen_US
dc.subjectPrimary Education Schoolsen_US
dc.subjectİlköğretim Öğrencileri
dc.subjectPrimary Education Studentsen_US
dc.titleİlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi İbadet Konularının İşlenişinde Çoklu Zeka Yaklaşımının Öğrencilerin Başarıları Üzerindeki Etkisi
dc.titleThe Effect of Multiple Intelligence Theory on the Achievement of Students in Expressing Worship Units in Religious Culture and Moral Knowledgeen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files