Publication:
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi İbadet Konularının İşlenişinde Çoklu Zeka Yaklaşımının Öğrencilerin Başarıları Üzerindeki Etkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışma, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersindeki ibadet konularının işlenişinde Çoklu Zeka yaklaşımının öğrencilerin başarısı üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın denekleri, Samsun ilinin Alaçam ilçesindeki Yenice Doyran Ortaokulu?nun (6., 7. ve 8. sınıflar) öğrencileri arasından seçilmiştir. Belirtilen okulda her sınıfta iki şube bulunduğundan araştırma, deney grubu olan 6/A, 7/A, 8/A ve kontrol grubu olan 6/B, 7/B, 8/B şubelerindeki 124 öğrenciye yapılmıştır.Araştırmada kontrol gruplu ön test - son test desenine başvurulmuştur. Veri toplama aracı olarak ön test, son test kullanılmış; yaklaşık bir ay sonra da kalıcılık testi uygulanmıştır. Sonuçlar SPSS programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde `Bağımsız Örneklemler t-testi? ve `Bağımlı Örneklemler t-testi? analizleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, Çoklu Zeka Kuramı uygulamalarının akademik başarı üzerinde anlamlı etkisi olduğu görülmektedir. Anahtar Sözcükler: Zeka, Çoklu Zeka Kuramı, İbadet, Geleneksel Öğretim, Çoklu Zeka Alanları, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi
This study was prepared to analyze the effect of multiple intelligence theory on achievement of students in expressing of worship units in religious culture and moral education. The students were chosen from 6, 7, 8 grade students from Samsun Alaçam Yenice Doyran Secondary School. Among 6 classes, 6/A, 7/A, 8/A were chosen to be experimental groups and 6/B, 7/B, 8/B were the control groups. In the research, the total numbers of students were 124. In the research, we applied the ?pre-test / pro-test? design with control groups. For the data collection, achievement tests were used; then retention test was used again about one month later. Results of tests were analyzed on SPSS. `Independent Samples T-Test? and `Paired Samples T-Test? were used for analyzing of data. As a result, it can be said that Multiple Intelligences implementations realize academic achievements. Key Words:Intelligence, Multiple Intelligences Theory, Worship, Traditional Teaching, Multiple Intelligences Fields, Religion Culture and Moral Knowledge Course

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

190

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By