Publication: İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Öğrencilerin Batıl İnançları Üzerindeki Etkisi
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu araştırma, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretim programındaki ?Toplumda Yaygın Olan Bazı Batıl İnançlar? konusunun, öğrencilerin batıl inançları üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma sonucunda, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin öğrencilerin batıl inançlarını azaltmada önemli bir etkisinin olduğu görülmüştür.
The aim of this study is to examine the effects of ?Some Common Superstitious Belief in the Society? found in the curriculum of Religion Culture and Moral Knowledge on the students? superstitious beliefs.It was found that the course of Religion Culture and Moral Knowledge had an important effect in terms of reducing students? superstitious belief
The aim of this study is to examine the effects of ?Some Common Superstitious Belief in the Society? found in the curriculum of Religion Culture and Moral Knowledge on the students? superstitious beliefs.It was found that the course of Religion Culture and Moral Knowledge had an important effect in terms of reducing students? superstitious belief
Description
Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2012
Libra Kayıt No: 70356
Libra Kayıt No: 70356
Keywords
Din, Eğitim ve Öğretim, Halk Bilimi (folklor), Ahlak Bilgisi, Batıl İnançlar, Halk İnançları, Hurafeler, Öğretim Programları, Religion, İlköğretim Öğrencileri, Education and Training, İnançlar, Folklore, Moral Knowledge, False Religions, Public Beliefs, Superstitions, Teaching Curriculums, Primary Education Students, Beliefs
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
198
