Publication:
Muller-Rusch Başlangıç Keman Metodunun İçerik Analizi

dc.contributor.authorCoşkuner, Sonat
dc.contributor.authorAydın, Bahar
dc.date.accessioned2025-12-11T01:42:13Z
dc.date.issued2018
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Dokuz Eylül Üniversitesien_US
dc.description.abstractÇalgı eğitiminde ve dolayısıyla keman eğitiminde başlangıçaşamasından ileri seviyeye kadar bütünüyle sistemli ve iyi planlanmışbir program uygulandığı takdirde belirlenen hedef davranışlardoğrultusunda başarılı sonuçlar alınma olasılığı artmaktadır. Müziktarihine bakıldığında yaylı çalgı eğitimine yönelik çok başarılı ekoller vebu ekollere bağlı metotlar geliştirilmiştir ve geliştirilmeye devamedilmektedir. Bu konuda literatürdeki çeşitlilik de göz önüne alınaraköğrencinin yapısına ve yaş aralığına uygun belli bir sistemdoğrultusunda öğrenebileceği yöntem ve metotların seçilmesi önemtaşımaktadır. Bu araştırmada, başlangıç metotları arasında Türkiye’deçok bilinen bir metot olmamakla birlikte Amerika Birleşik Devletleri’ndeyaygın olarak kullanılan Müller-Rusch başlangıç keman metodununiçerik analizi yapılmıştır. Müller- Rusch keman metodu sistematik birbiçimde hazırlanmış 30 derste, kemanın başlangıç aşamasındahedeflenen kazanımları kazandıracak bir içeriğe sahiptir. Metottaamaçlanan konuların öğretimine yönelik çocukların zevkle çalacağıpopüler şarkılardan yararlanılmıştır. Okul öncesi çocuklar için notaokuma zorluğunun ortadan kaldırılmasına yönelik olarak çizgi notasyonsistemi kullanılmıştır. Metotta Re ve La teli üzerindeki parmakçalışmaları önce pizzikato ile çalıştırılmış daha sonra da yayın kullanımıöğretilmiştir. Müller- Rusch keman metodu öğrenciyi sıkmadan, kolaydan zora doğru sıralanmış derslerle, hızlı öğrenmeye yönelik olarakhazırlanmıştır.Araştırmada metottaki derslerin derinlemesine içerik analiziyapılmıştır. Müller-Rusch başlangıç keman metoduna yönelik ayrıntılıanaliz sayesinde bu metodun Türkiye’de keman eğitimcileri tarafındantanınması amaçlanmıştır.en_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.14656
dc.identifier.endpage383en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage367en_US
dc.identifier.trdizinid302140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14656
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/302140/muller-rusch-baslangic-keman-metodunun-icerik-analizi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/45388
dc.identifier.volume13en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.titleMuller-Rusch Başlangıç Keman Metodunun İçerik Analizien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files