Publication:
Muller-Rusch Başlangıç Keman Metodunun İçerik Analizi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Çalgı eğitiminde ve dolayısıyla keman eğitiminde başlangıçaşamasından ileri seviyeye kadar bütünüyle sistemli ve iyi planlanmışbir program uygulandığı takdirde belirlenen hedef davranışlardoğrultusunda başarılı sonuçlar alınma olasılığı artmaktadır. Müziktarihine bakıldığında yaylı çalgı eğitimine yönelik çok başarılı ekoller vebu ekollere bağlı metotlar geliştirilmiştir ve geliştirilmeye devamedilmektedir. Bu konuda literatürdeki çeşitlilik de göz önüne alınaraköğrencinin yapısına ve yaş aralığına uygun belli bir sistemdoğrultusunda öğrenebileceği yöntem ve metotların seçilmesi önemtaşımaktadır. Bu araştırmada, başlangıç metotları arasında Türkiye’deçok bilinen bir metot olmamakla birlikte Amerika Birleşik Devletleri’ndeyaygın olarak kullanılan Müller-Rusch başlangıç keman metodununiçerik analizi yapılmıştır. Müller- Rusch keman metodu sistematik birbiçimde hazırlanmış 30 derste, kemanın başlangıç aşamasındahedeflenen kazanımları kazandıracak bir içeriğe sahiptir. Metottaamaçlanan konuların öğretimine yönelik çocukların zevkle çalacağıpopüler şarkılardan yararlanılmıştır. Okul öncesi çocuklar için notaokuma zorluğunun ortadan kaldırılmasına yönelik olarak çizgi notasyonsistemi kullanılmıştır. Metotta Re ve La teli üzerindeki parmakçalışmaları önce pizzikato ile çalıştırılmış daha sonra da yayın kullanımıöğretilmiştir. Müller- Rusch keman metodu öğrenciyi sıkmadan, kolaydan zora doğru sıralanmış derslerle, hızlı öğrenmeye yönelik olarakhazırlanmıştır.Araştırmada metottaki derslerin derinlemesine içerik analiziyapılmıştır. Müller-Rusch başlangıç keman metoduna yönelik ayrıntılıanaliz sayesinde bu metodun Türkiye’de keman eğitimcileri tarafındantanınması amaçlanmıştır.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Turkish Studies (Elektronik)

Volume

13

Issue

27

Start Page

367

End Page

383

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By