Publication:
Duygusal Zeka Düşünme Becerileri Eğitiminin Annelerin Duygusal Zeka Düzeyine Etkisi

dc.contributor.advisorBalcı, Seher
dc.contributor.authorYılmaz, Müge
dc.date.accessioned2020-07-21T22:04:18Z
dc.date.available2020-07-21T22:04:18Z
dc.date.issued2002
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (doktora) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2002en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 39292en_US
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı, Duygusal Zeka Düşünme Becerileri Eğitim Programının annelerin duygusal zeka düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmanın deney ve kontrol grubu toplam 20 anneden oluşmaktadır. Araştırmada annelerin duygusal zeka düzeylerini belirlemek amacıyla ° Duygusal Zeka Değerlendirme' ölçeği kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına bu ölçek öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Eğitim programında oturumlar yaklaşık olarak bir buçuk saat olmak üzere 12 hafta sürmüştür. Oturumların sonunda deney ve kontrol gruplarına uygulanan Duygusal Zeka Değerlendirme ölçeği öntest ve sontest puan ortalamaları arasında bir fark olup olmadığını belirlemek için Mann Whitney U testi kullanılmıştır. İstatistiksel analizler sonunda Duygusal Zeka Düşünme Becerileri Eğitimi programına katılmanın annelerin duygusal zeka düzeyleri anlamlı bir fark oluşturduğu bulunmuştur. Bu bulguya göre, geliştirilen ' Duygusal Zeka Düşünme Becerileri Eğitim Programının '' Duygusal zekayı geliştirdiği sonucuna varılmıştır. Elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstract11 ABSTRACT The aim of this research is to study the effects of ' Thinking Skill of Emotional Intelligence Education Programme' on the mothers. The experiment and control groups of this research consist of 20 mothers. Evaluation of Emotional Intelligence Scale was used to determine the mothers' Emotional Inteligence levels. The pretest and posttest were given to the experiment and control groups. The sessions of education programme lasted about 1 and half hours during 12 weeks. Mann Whitney U test was used to determine whether there were any difference between the pretest and posttest result of evaluation of EQ scale. Significant differences were detected on the Emotional Intelligence level through the Thinking Skill of Emotional Intelligence Programme. The Findings have been discussed in the light of literature, and some suggestions have been made.en_US
dc.formatIX, 142 y. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage154
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/39292.pdf
dc.identifier.yoktezid122728
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAnneler
dc.subjectDuygusal Zeka
dc.subjectDüşünme
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖlçekler
dc.subjectMothersen_US
dc.subjectEmotional Intelligenceen_US
dc.subjectThinkingen_US
dc.subjectScalesen_US
dc.subject.otherTEZ DOK Y52d 2002en_US
dc.titleDuygusal Zeka Düşünme Becerileri Eğitiminin Annelerin Duygusal Zeka Düzeyine Etkisi
dc.titleThe Effects of Thinking Skills of Emotional Intelligence Training on Emotional Intelligence Levels of Mothersen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files