Publication:
Duygusal Zeka Düşünme Becerileri Eğitiminin Annelerin Duygusal Zeka Düzeyine Etkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

ÖZET Bu çalışmanın amacı, Duygusal Zeka Düşünme Becerileri Eğitim Programının annelerin duygusal zeka düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmanın deney ve kontrol grubu toplam 20 anneden oluşmaktadır. Araştırmada annelerin duygusal zeka düzeylerini belirlemek amacıyla ° Duygusal Zeka Değerlendirme' ölçeği kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına bu ölçek öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Eğitim programında oturumlar yaklaşık olarak bir buçuk saat olmak üzere 12 hafta sürmüştür. Oturumların sonunda deney ve kontrol gruplarına uygulanan Duygusal Zeka Değerlendirme ölçeği öntest ve sontest puan ortalamaları arasında bir fark olup olmadığını belirlemek için Mann Whitney U testi kullanılmıştır. İstatistiksel analizler sonunda Duygusal Zeka Düşünme Becerileri Eğitimi programına katılmanın annelerin duygusal zeka düzeyleri anlamlı bir fark oluşturduğu bulunmuştur. Bu bulguya göre, geliştirilen ' Duygusal Zeka Düşünme Becerileri Eğitim Programının '' Duygusal zekayı geliştirdiği sonucuna varılmıştır. Elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.
11 ABSTRACT The aim of this research is to study the effects of ' Thinking Skill of Emotional Intelligence Education Programme' on the mothers. The experiment and control groups of this research consist of 20 mothers. Evaluation of Emotional Intelligence Scale was used to determine the mothers' Emotional Inteligence levels. The pretest and posttest were given to the experiment and control groups. The sessions of education programme lasted about 1 and half hours during 12 weeks. Mann Whitney U test was used to determine whether there were any difference between the pretest and posttest result of evaluation of EQ scale. Significant differences were detected on the Emotional Intelligence level through the Thinking Skill of Emotional Intelligence Programme. The Findings have been discussed in the light of literature, and some suggestions have been made.

Description

Tez (doktora) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2002
Libra Kayıt No: 39292

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

154

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By