Publication:
Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Öğrenme Algıları: Bir Devlet Üniversitesi Örneği

dc.contributor.authorEkmekçi, Emrah
dc.date.accessioned2025-12-11T00:56:47Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractÖğrencilerin yabancı dile bakışları; yabancı dil öğrenme istekleri, amaçları, ihtiyaçları, önyargıları veöğrenme ortamlarıyla oldukça yakından ilişkilidir. Yabancı dil öğrenenlerin yabancı dile bakışaçılarını bilmenin yabancı dil öğretmenlerini ve araştırmacıları daha donanımlı hâle getireceğiaçıktır. Günümüzde yabancı dil öğrenmede karşılaşılan en önemli sorunlardan birinin motivasyoneksikliği olduğu da yapılan araştırmalarda ortaya konulmuştur. Dolayısıyla öğrencilerin yabancı dilalgıları, tutumları, inançları, yabancı dile bakış açıları ve motivasyonları arasında bir ilişki olduğudüşünülmektedir. Bu çerçevede mevcut çalışma üniversite öğrencilerinin Türkiye’de yabancı dilebakış açılarının ortaya çıkarılmasını hedeflemektedir. Çalışmaya 2016-2017 akademik yılında birdevlet üniversitesinin farklı lisans programlarında hazırlık ve birinci sınıflarında öğrenim görentoplam 200 öğrenci katılmıştır. Likert tipi anket kullanılarak toplanan verilerin SPSS 20programında betimleyici istatistikleri çıkarılmıştır. Toplam beş boyuttan oluşan araştırmadaüniversite öğrencilerinin yabancı dile olan genel bakışı, yabancı dil öğreniminde ana dili kullanımınayönelik algıları, temel dil becerilerine olan bakış açıları, yabancı dil öğrenmede amaç ve olumlututumlarının olup olmadığı değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerininbüyük çoğunluğunun genel anlamda yabancı dile karşı olumlu bakış açısının olduğu, yabancı dilibüyük oranda sınıf ortamında öğrendikleri, yabancı dil öğrenme sürecinde mümkün olduğuncaTürkçeden yararlanma eğiliminde oldukları ve dil öğrenme motivasyonunu önemsedikleri ortayaçıkmıştır. Bunlara ilaveten araştırma sonucunda özellikle yabancı dilde konuşma ve yazmabecerilerine karşı öğrencilerin önyargılı olup olumsuz bakış açısı geliştirdikleri belirlenmiştir. Ayrıcaaraştırmaya katılan öğrencilerin yarısından fazlasının yabancı dili öğrenmede dışsal motivasyonasahip oldukları sonucuna varılmıştır.en_US
dc.identifier.doi10.29000/rumelide.656143
dc.identifier.endpage13en_US
dc.identifier.issn2148-7782
dc.identifier.issn2148-9599
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.trdizinid399431
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29000/rumelide.656143
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/399431/universite-ogrencilerinin-yabanci-dil-ogrenme-algilari-bir-devlet-universitesi-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/40297
dc.identifier.volume0en_US
dc.institutionauthorEkmekçi, Emrah
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofRumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectBelge Yönetimien_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Öğrenme Algıları: Bir Devlet Üniversitesi Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files