Publication:
Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Öğrenme Algıları: Bir Devlet Üniversitesi Örneği

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Öğrencilerin yabancı dile bakışları; yabancı dil öğrenme istekleri, amaçları, ihtiyaçları, önyargıları veöğrenme ortamlarıyla oldukça yakından ilişkilidir. Yabancı dil öğrenenlerin yabancı dile bakışaçılarını bilmenin yabancı dil öğretmenlerini ve araştırmacıları daha donanımlı hâle getireceğiaçıktır. Günümüzde yabancı dil öğrenmede karşılaşılan en önemli sorunlardan birinin motivasyoneksikliği olduğu da yapılan araştırmalarda ortaya konulmuştur. Dolayısıyla öğrencilerin yabancı dilalgıları, tutumları, inançları, yabancı dile bakış açıları ve motivasyonları arasında bir ilişki olduğudüşünülmektedir. Bu çerçevede mevcut çalışma üniversite öğrencilerinin Türkiye’de yabancı dilebakış açılarının ortaya çıkarılmasını hedeflemektedir. Çalışmaya 2016-2017 akademik yılında birdevlet üniversitesinin farklı lisans programlarında hazırlık ve birinci sınıflarında öğrenim görentoplam 200 öğrenci katılmıştır. Likert tipi anket kullanılarak toplanan verilerin SPSS 20programında betimleyici istatistikleri çıkarılmıştır. Toplam beş boyuttan oluşan araştırmadaüniversite öğrencilerinin yabancı dile olan genel bakışı, yabancı dil öğreniminde ana dili kullanımınayönelik algıları, temel dil becerilerine olan bakış açıları, yabancı dil öğrenmede amaç ve olumlututumlarının olup olmadığı değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerininbüyük çoğunluğunun genel anlamda yabancı dile karşı olumlu bakış açısının olduğu, yabancı dilibüyük oranda sınıf ortamında öğrendikleri, yabancı dil öğrenme sürecinde mümkün olduğuncaTürkçeden yararlanma eğiliminde oldukları ve dil öğrenme motivasyonunu önemsedikleri ortayaçıkmıştır. Bunlara ilaveten araştırma sonucunda özellikle yabancı dilde konuşma ve yazmabecerilerine karşı öğrencilerin önyargılı olup olumsuz bakış açısı geliştirdikleri belirlenmiştir. Ayrıcaaraştırmaya katılan öğrencilerin yarısından fazlasının yabancı dili öğrenmede dışsal motivasyonasahip oldukları sonucuna varılmıştır.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi

Volume

0

Issue

17

Start Page

1

End Page

13

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By