Publication:
Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Dersinde Öğrencilere Problem Çözme Becerisi Kazandırma Sürecinin Değerlendirilmesi

dc.contributor.authorKandemir, Mehmet Ali
dc.contributor.authorÇelik, Yaşar
dc.date.accessioned2025-12-10T23:21:36Z
dc.date.issued2021
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempT.C. Milli Eğitim Bakanlığı,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde öğrencilere problem çözme\rbecerisi kazandırma sürecinin değerlendirilmesidir. Bu araştırma Balıkesir’in Bandırma ilçesinde\rbulunan 34 sınıf öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan sınıf\röğretmenlerinin belirlenmesinde olasılığa dayalı olmayan örnekleme yöntemlerinden biri olan\rkolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden biri\rolan özel durum çalışmasına göre tasarlanmıştır. Bu araştırmada verilerin elde edilmesinde yarı\ryapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada, görüşme formundan elde edilen\rverilerin analiz sürecinde içerik analizi kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda; sınıf\röğretmenlerinin problem çözme sürecinde en sık problemi tanımlama, bilgi toplama, geçici çözüm\ryolları üretme, en uygun çözüm yolunu uygulama basamaklarını kullandıkları tespit edilmiştir.\rAyrıca öğrencilere problem çözme becerileri kazandırmak amacıyla daha çok deney etkinliği ve\rproje ödevi yaptırdıkları; problem çözme çalışmaları esnasında sınıfta küme ve U sınıf oturma\rdüzenlerini kullandıkları anlaşılmaktadır. Bununla birlikte problem çözme becerisi kazandırmak\riçin sıklıkla probleme dayalı öğrenme modeli ve deney yöntemini kullandıkları ortaya konmuştur.\rBu sonuçlardan hareketle; hizmet içi eğitimlerle sınıf öğretmenlerinin, öğrencilerin problem\rçözme becerisini geliştirmeye yönelik etkinlik hazırlama becerilerinin geliştirilmesi önerilmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.17556/erziefd. 747892
dc.identifier.endpage217en_US
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.issn2148-7758
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage199en_US
dc.identifier.trdizinid524003
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17556/erziefd. 747892
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/524003/sinif-ogretmenlerinin-fen-bilimleri-dersinde-ogrencilere-problem-cozme-becerisi-kazandirma-surecinin-degerlendirilmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35441
dc.identifier.volume23en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiyolojien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectFiziken_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Dersinde Öğrencilere Problem Çözme Becerisi Kazandırma Sürecinin Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files