Publication:
Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Dersinde Öğrencilere Problem Çözme Becerisi Kazandırma Sürecinin Değerlendirilmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde öğrencilere problem çözme\rbecerisi kazandırma sürecinin değerlendirilmesidir. Bu araştırma Balıkesir’in Bandırma ilçesinde\rbulunan 34 sınıf öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan sınıf\röğretmenlerinin belirlenmesinde olasılığa dayalı olmayan örnekleme yöntemlerinden biri olan\rkolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden biri\rolan özel durum çalışmasına göre tasarlanmıştır. Bu araştırmada verilerin elde edilmesinde yarı\ryapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada, görüşme formundan elde edilen\rverilerin analiz sürecinde içerik analizi kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda; sınıf\röğretmenlerinin problem çözme sürecinde en sık problemi tanımlama, bilgi toplama, geçici çözüm\ryolları üretme, en uygun çözüm yolunu uygulama basamaklarını kullandıkları tespit edilmiştir.\rAyrıca öğrencilere problem çözme becerileri kazandırmak amacıyla daha çok deney etkinliği ve\rproje ödevi yaptırdıkları; problem çözme çalışmaları esnasında sınıfta küme ve U sınıf oturma\rdüzenlerini kullandıkları anlaşılmaktadır. Bununla birlikte problem çözme becerisi kazandırmak\riçin sıklıkla probleme dayalı öğrenme modeli ve deney yöntemini kullandıkları ortaya konmuştur.\rBu sonuçlardan hareketle; hizmet içi eğitimlerle sınıf öğretmenlerinin, öğrencilerin problem\rçözme becerisini geliştirmeye yönelik etkinlik hazırlama becerilerinin geliştirilmesi önerilmiştir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

23

Issue

1

Start Page

199

End Page

217

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By