Publication:
Karabük İlindeki Yatılı Okulda Öğrenim Gören Lise Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi ve Spora İlişkin Tutumları

dc.contributor.authorErım, Vedat
dc.contributor.authorDoğan, İsa
dc.contributor.authorCeyhun, Serdar
dc.date.accessioned2025-12-11T00:59:23Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Tanımlanmamış Kurum,Tanımlanmamış Kurumen_US
dc.description.abstractKarabük ilindeki yatılı okullarda öğrenim gören lise öğrencilerininbeden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarını belirleyerek, çeşitlideğişkenlere göre anlam düzeylerini bulmak.2016-2017 eğitim ve öğretim yılında Karabük’ün merkez ilçesindebulunan 3 yatılı lisede öğrenim gören 262 erkek ve 88 kız öğrenci olmaküzere toplam 350 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenci tutumlarınınbelirlenebilmesi için Demirhan ve Altay tarafından geliştirilen 12olumlu, 12 olumsuz olmak üzere 24 maddeden oluşan tutum ölçeğikullanılmıştır. Bulgular: Elde edilen bulgulara göre 14-16 yaş grubundabulunan öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının 17-19yaş grubundaki katılımcılardan istatistiksel açıdan anlamlı düzeydedaha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin, beden eğitimiderslerine yönelik tutum düzeyleri istatistiksel olarak cinsiyete görefarklılık göstermemektedir. Araştırmaya katılan öğrencilerin bedeneğitimi dersine yönelik tutumlarının öğrenim görülen sınıf değişkeninegöre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık göstermediği görüldü.Yapılan çalışmada; ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimidersine yönelik tutumlarının öğrenim görülen sınıf düzeyi ve cinsiyetdeğişkenine göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık göstermediği,buna karşılık yaş değişkenine göre öğrencilerin beden eğitimi dersineyönelik tutumlarının farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Budurumun ortaya çıkmasında öğrencilerin benzer sosyal çevrede yaşamalarının etkisi olabilir. Ayrıca öğrencilerin beden eğitimi ve spordersine karşı olan tutumlarının benzer seviyede olduğu söylenilebilir.Bu sonuçlar çerçevesinde, beden eğitimi ve spor derslerinin içeriklerininöğrenci tutumlarına göre yeniden şekillendirilmesi önerilebilinir.en_US
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.39383
dc.identifier.endpage3236en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage3227en_US
dc.identifier.trdizinid353057
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/TurkishStudies.39383
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/353057/karabuk-ilindeki-yatili-okulda-ogrenim-goren-lise-ogrencilerin-beden-egitimi-dersi-ve-spora-iliskin-tutumlari
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/40651
dc.identifier.volume14en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.titleKarabük İlindeki Yatılı Okulda Öğrenim Gören Lise Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi ve Spora İlişkin Tutumlarıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files