Publication:
Karabük İlindeki Yatılı Okulda Öğrenim Gören Lise Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi ve Spora İlişkin Tutumları

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Karabük ilindeki yatılı okullarda öğrenim gören lise öğrencilerininbeden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarını belirleyerek, çeşitlideğişkenlere göre anlam düzeylerini bulmak.2016-2017 eğitim ve öğretim yılında Karabük’ün merkez ilçesindebulunan 3 yatılı lisede öğrenim gören 262 erkek ve 88 kız öğrenci olmaküzere toplam 350 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenci tutumlarınınbelirlenebilmesi için Demirhan ve Altay tarafından geliştirilen 12olumlu, 12 olumsuz olmak üzere 24 maddeden oluşan tutum ölçeğikullanılmıştır. Bulgular: Elde edilen bulgulara göre 14-16 yaş grubundabulunan öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının 17-19yaş grubundaki katılımcılardan istatistiksel açıdan anlamlı düzeydedaha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin, beden eğitimiderslerine yönelik tutum düzeyleri istatistiksel olarak cinsiyete görefarklılık göstermemektedir. Araştırmaya katılan öğrencilerin bedeneğitimi dersine yönelik tutumlarının öğrenim görülen sınıf değişkeninegöre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık göstermediği görüldü.Yapılan çalışmada; ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimidersine yönelik tutumlarının öğrenim görülen sınıf düzeyi ve cinsiyetdeğişkenine göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık göstermediği,buna karşılık yaş değişkenine göre öğrencilerin beden eğitimi dersineyönelik tutumlarının farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Budurumun ortaya çıkmasında öğrencilerin benzer sosyal çevrede yaşamalarının etkisi olabilir. Ayrıca öğrencilerin beden eğitimi ve spordersine karşı olan tutumlarının benzer seviyede olduğu söylenilebilir.Bu sonuçlar çerçevesinde, beden eğitimi ve spor derslerinin içeriklerininöğrenci tutumlarına göre yeniden şekillendirilmesi önerilebilinir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Turkish Studies (Elektronik)

Volume

14

Issue

6

Start Page

3227

End Page

3236

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By