Publication: Karayolu Üstyapı Değerlendirmesinde Kullanılan Titreşimlerin Ölçümünde Vücut Ağırlığı ve Taşıt Hızı Etkisinin İncelenmesi
| dc.contributor.author | Kırbaş, Ufuk | |
| dc.contributor.author | Karasasahin, Mustafa | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-11T01:48:36Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.department | Ondokuz Mayıs Üniversitesi | en_US |
| dc.department-temp | Ondokuz Mayıs Üniversitesi,İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
| dc.description.abstract | Bu çalışmada Tüm Vücut Titreşiminin değerlendirilmesi kavramını açıklayan ISO 2631 standardında tanımlanan titreşim parametrelerinin belirlenmesinde vücut ağırlığının etkisi araştırılmıştır. Öncelikle taşıt içerisinde maruz kalınan titreşimin genliğini önemli derecede etkileyen sürüş hızı bileşeni belirlenmiştir. Bu kapsamda düzgünsüzlüğünün homojen olduğu kabul edilebilen bir yol kesiminde 20, 30, 40 ve 50 km/sa sürüş hızlarında taşıt içerisinde üç farklı noktada titreşim verileri kaydedilmiştir. Sürücü ağırlığının titreşim parametreleri üzerindeki etkisini tespit edebilmek için ölçümler 58, 80 ve 113 kg ağırlığındaki sürücüler ile tekrarlanmıştır. Analizler sonucu üretilen titreşim parametreleri parametrik ve parametrik olmayan istatistik analiz yöntemleri ile değerlendirilmiştir. Bitümlü sıcak karışım kaplamalı kentsel yol ağında, binek araç türü taşıtlarda üstyapının hizmet seviyesinin değerlendirmesini yapabilmek için en uygun sürüş hızının 40 km/sa olduğu tespit edilmiştir. Son aşamada, belirlenen sürüş hızında üç farklı ağırlıktaki sürücü ile yapılan ölçümlerin ortalamaları arasındaki farklar istatistik olarak değerlendirilmiştir. Taşıt içerisinde veri kaydedilen üç farklı noktada tüm titreşim parametreleri üzerinde sürücü ağırlığının etkisiz olduğu tespit edilmiştir. | en_US |
| dc.identifier.doi | 10.17780/ksujes.1336379 | |
| dc.identifier.endpage | 60 | en_US |
| dc.identifier.issn | 1309-1751 | |
| dc.identifier.issue | 1 | en_US |
| dc.identifier.startpage | 49 | en_US |
| dc.identifier.trdizinid | 1227380 | |
| dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17780/ksujes.1336379 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1227380/investigation-of-the-effect-of-body-weight-and-vehicle-speed-on-the-measurement-of-vibrations-used-in-highway-pavement-evaluation | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/46505 | |
| dc.identifier.volume | 27 | en_US |
| dc.language.iso | en | en_US |
| dc.relation.ispartof | KSÜ Mühendislik Bilimleri Dergisi | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Mühendislik | en_US |
| dc.subject | Jeoloji | en_US |
| dc.subject | Matematik | en_US |
| dc.subject | Malzeme Bilimleri | en_US |
| dc.subject | Özellik ve Test | en_US |
| dc.subject | Meteoroloji ve Atmosferik Bilimler | en_US |
| dc.subject | İstatistik ve Olasılık | en_US |
| dc.title | Karayolu Üstyapı Değerlendirmesinde Kullanılan Titreşimlerin Ölçümünde Vücut Ağırlığı ve Taşıt Hızı Etkisinin İncelenmesi | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
