Publication:
Karayolu Üstyapı Değerlendirmesinde Kullanılan Titreşimlerin Ölçümünde Vücut Ağırlığı ve Taşıt Hızı Etkisinin İncelenmesi

dc.contributor.authorKırbaş, Ufuk
dc.contributor.authorKarasasahin, Mustafa
dc.date.accessioned2025-12-11T01:48:36Z
dc.date.issued2024
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,İstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışmada Tüm Vücut Titreşiminin değerlendirilmesi kavramını açıklayan ISO 2631 standardında tanımlanan titreşim parametrelerinin belirlenmesinde vücut ağırlığının etkisi araştırılmıştır. Öncelikle taşıt içerisinde maruz kalınan titreşimin genliğini önemli derecede etkileyen sürüş hızı bileşeni belirlenmiştir. Bu kapsamda düzgünsüzlüğünün homojen olduğu kabul edilebilen bir yol kesiminde 20, 30, 40 ve 50 km/sa sürüş hızlarında taşıt içerisinde üç farklı noktada titreşim verileri kaydedilmiştir. Sürücü ağırlığının titreşim parametreleri üzerindeki etkisini tespit edebilmek için ölçümler 58, 80 ve 113 kg ağırlığındaki sürücüler ile tekrarlanmıştır. Analizler sonucu üretilen titreşim parametreleri parametrik ve parametrik olmayan istatistik analiz yöntemleri ile değerlendirilmiştir. Bitümlü sıcak karışım kaplamalı kentsel yol ağında, binek araç türü taşıtlarda üstyapının hizmet seviyesinin değerlendirmesini yapabilmek için en uygun sürüş hızının 40 km/sa olduğu tespit edilmiştir. Son aşamada, belirlenen sürüş hızında üç farklı ağırlıktaki sürücü ile yapılan ölçümlerin ortalamaları arasındaki farklar istatistik olarak değerlendirilmiştir. Taşıt içerisinde veri kaydedilen üç farklı noktada tüm titreşim parametreleri üzerinde sürücü ağırlığının etkisiz olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.17780/ksujes.1336379
dc.identifier.endpage60en_US
dc.identifier.issn1309-1751
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage49en_US
dc.identifier.trdizinid1227380
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17780/ksujes.1336379
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1227380/investigation-of-the-effect-of-body-weight-and-vehicle-speed-on-the-measurement-of-vibrations-used-in-highway-pavement-evaluation
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/46505
dc.identifier.volume27en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofKSÜ Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectJeolojien_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectMalzeme Bilimlerien_US
dc.subjectÖzellik ve Testen_US
dc.subjectMeteoroloji ve Atmosferik Bilimleren_US
dc.subjectİstatistik ve Olasılıken_US
dc.titleKarayolu Üstyapı Değerlendirmesinde Kullanılan Titreşimlerin Ölçümünde Vücut Ağırlığı ve Taşıt Hızı Etkisinin İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files