Publication:
Karayolu Üstyapı Değerlendirmesinde Kullanılan Titreşimlerin Ölçümünde Vücut Ağırlığı ve Taşıt Hızı Etkisinin İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmada Tüm Vücut Titreşiminin değerlendirilmesi kavramını açıklayan ISO 2631 standardında tanımlanan titreşim parametrelerinin belirlenmesinde vücut ağırlığının etkisi araştırılmıştır. Öncelikle taşıt içerisinde maruz kalınan titreşimin genliğini önemli derecede etkileyen sürüş hızı bileşeni belirlenmiştir. Bu kapsamda düzgünsüzlüğünün homojen olduğu kabul edilebilen bir yol kesiminde 20, 30, 40 ve 50 km/sa sürüş hızlarında taşıt içerisinde üç farklı noktada titreşim verileri kaydedilmiştir. Sürücü ağırlığının titreşim parametreleri üzerindeki etkisini tespit edebilmek için ölçümler 58, 80 ve 113 kg ağırlığındaki sürücüler ile tekrarlanmıştır. Analizler sonucu üretilen titreşim parametreleri parametrik ve parametrik olmayan istatistik analiz yöntemleri ile değerlendirilmiştir. Bitümlü sıcak karışım kaplamalı kentsel yol ağında, binek araç türü taşıtlarda üstyapının hizmet seviyesinin değerlendirmesini yapabilmek için en uygun sürüş hızının 40 km/sa olduğu tespit edilmiştir. Son aşamada, belirlenen sürüş hızında üç farklı ağırlıktaki sürücü ile yapılan ölçümlerin ortalamaları arasındaki farklar istatistik olarak değerlendirilmiştir. Taşıt içerisinde veri kaydedilen üç farklı noktada tüm titreşim parametreleri üzerinde sürücü ağırlığının etkisiz olduğu tespit edilmiştir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

KSÜ Mühendislik Bilimleri Dergisi

Volume

27

Issue

1

Start Page

49

End Page

60

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By