Publication:
Sokratesçi Öğretme Yaklaşımının İlköğretim Türkçe Eğitim Programına Yansıması ve Uygulamadaki Durum

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

ÖZETİlköğretim Türkçe Eğitim Programı'nda yer alan ?sezdirme? kavramı,buluş yaptırarak öğretmeyi, başka bir deyişle, Sokratesçi öğretme yaklaşımınıimlemektedir. İlköğretim Türkçe Eğitim Programı'nın birçok bölümündeSokratesçi öğretme yaklaşımına göndermede bulunan sezdirme kavramı yeralmıştır. Bu bölümler, ?genel amaçlar?, ?lkokuma-yazma?, ?anlama?, ?anlatım?,?dilbilgisi? ve ?yöntem?dir. Programın adı geçen bu bölümleri, Sokratesçiöğretme yaklaşımı açısından değerlendirilmiştir. Ayrıca, rastlantısal örneklemyoluyla seçilen öğrenci defterleri ile çalışma yapraklarında Sokratesçi öğretmeyaklaşımının uygulamada kendine yer bulup bulamadığına bakılmıştır.Programın birçok yerinde ?sezdirme? kavramıyla vurgulanan Sokratesçi öğretmeyaklaşımının uygulamaya yeterince yansımadığı, rastlantısal örneklem yoluylaseçilen öğrenci defterleri ile çalışma yapraklarından elde edilen belgelerle ortayakonulmuştur.
ABSTRACTThe term ?intuition? used in the curriculum of primary TurkishLanguage education signifies the students? learning through discovery, in otherwords, Socratic teaching approach. Socratic teaching approach is referred manytimes in the Elementary Education Turkish Language Curriculum, thecomponents of which are ?general objectives?, ?literacy? comprehension?,?speaking skills, ?writing skills?, ?grammar? and ?method.? They have beenassessed in accordance with Socratic teaching approach. We have tried to seewhether Socratic teaching approach exists in the randomly chosen students?notebooks and worksheets. It has been clearly seen that Socratic teachingapproach indicated by the concept ?intuition? in the curriculum, cannot bereflected in the implementation through the data gathered from the randomlychosen students? notebooks and worksheets.

Description

Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2006
Libra Kayıt No: 17254

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

215

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By