Publication:
Sokratesçi Öğretme Yaklaşımının İlköğretim Türkçe Eğitim Programına Yansıması ve Uygulamadaki Durum

dc.contributor.advisorKırcı, Y.doç.dr. Mustafa
dc.contributor.authorÇebi, Belgin
dc.date.accessioned2020-07-22T09:17:06Z
dc.date.available2020-07-22T09:17:06Z
dc.date.issued2006
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2006en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 17254en_US
dc.description.abstractÖZETİlköğretim Türkçe Eğitim Programı'nda yer alan ?sezdirme? kavramı,buluş yaptırarak öğretmeyi, başka bir deyişle, Sokratesçi öğretme yaklaşımınıimlemektedir. İlköğretim Türkçe Eğitim Programı'nın birçok bölümündeSokratesçi öğretme yaklaşımına göndermede bulunan sezdirme kavramı yeralmıştır. Bu bölümler, ?genel amaçlar?, ?lkokuma-yazma?, ?anlama?, ?anlatım?,?dilbilgisi? ve ?yöntem?dir. Programın adı geçen bu bölümleri, Sokratesçiöğretme yaklaşımı açısından değerlendirilmiştir. Ayrıca, rastlantısal örneklemyoluyla seçilen öğrenci defterleri ile çalışma yapraklarında Sokratesçi öğretmeyaklaşımının uygulamada kendine yer bulup bulamadığına bakılmıştır.Programın birçok yerinde ?sezdirme? kavramıyla vurgulanan Sokratesçi öğretmeyaklaşımının uygulamaya yeterince yansımadığı, rastlantısal örneklem yoluylaseçilen öğrenci defterleri ile çalışma yapraklarından elde edilen belgelerle ortayakonulmuştur.
dc.description.abstractABSTRACTThe term ?intuition? used in the curriculum of primary TurkishLanguage education signifies the students? learning through discovery, in otherwords, Socratic teaching approach. Socratic teaching approach is referred manytimes in the Elementary Education Turkish Language Curriculum, thecomponents of which are ?general objectives?, ?literacy? comprehension?,?speaking skills, ?writing skills?, ?grammar? and ?method.? They have beenassessed in accordance with Socratic teaching approach. We have tried to seewhether Socratic teaching approach exists in the randomly chosen students?notebooks and worksheets. It has been clearly seen that Socratic teachingapproach indicated by the concept ?intuition? in the curriculum, cannot bereflected in the implementation through the data gathered from the randomlychosen students? notebooks and worksheets.en_US
dc.formatIX, 196 y. : resim ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage215
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=-L8ilcwn9ZRRc_YMKxXW1iMk5YGkyZkzlQ1CzKcIGowvU6h_IeLNKFUOveMyPB7g
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/17254.pdf
dc.identifier.yoktezid187347
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Ç392s 2006en_US
dc.titleSokratesçi Öğretme Yaklaşımının İlköğretim Türkçe Eğitim Programına Yansıması ve Uygulamadaki Durum
dc.titleThe Reflection of Socratic Teaching Approach to the Elementary Turkish Language Curriculum in Primary Education and Its Position in the Implementationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files