Publication: Sokratesçi Öğretme Yaklaşımının İlköğretim Türkçe Eğitim Programına Yansıması ve Uygulamadaki Durum
| dc.contributor.advisor | Kırcı, Y.doç.dr. Mustafa | |
| dc.contributor.author | Çebi, Belgin | |
| dc.date.accessioned | 2020-07-22T09:17:06Z | |
| dc.date.available | 2020-07-22T09:17:06Z | |
| dc.date.issued | 2006 | |
| dc.department | OMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
| dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
| dc.description | Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2006 | en_US |
| dc.description | Libra Kayıt No: 17254 | en_US |
| dc.description.abstract | ÖZETİlköğretim Türkçe Eğitim Programı'nda yer alan ?sezdirme? kavramı,buluş yaptırarak öğretmeyi, başka bir deyişle, Sokratesçi öğretme yaklaşımınıimlemektedir. İlköğretim Türkçe Eğitim Programı'nın birçok bölümündeSokratesçi öğretme yaklaşımına göndermede bulunan sezdirme kavramı yeralmıştır. Bu bölümler, ?genel amaçlar?, ?lkokuma-yazma?, ?anlama?, ?anlatım?,?dilbilgisi? ve ?yöntem?dir. Programın adı geçen bu bölümleri, Sokratesçiöğretme yaklaşımı açısından değerlendirilmiştir. Ayrıca, rastlantısal örneklemyoluyla seçilen öğrenci defterleri ile çalışma yapraklarında Sokratesçi öğretmeyaklaşımının uygulamada kendine yer bulup bulamadığına bakılmıştır.Programın birçok yerinde ?sezdirme? kavramıyla vurgulanan Sokratesçi öğretmeyaklaşımının uygulamaya yeterince yansımadığı, rastlantısal örneklem yoluylaseçilen öğrenci defterleri ile çalışma yapraklarından elde edilen belgelerle ortayakonulmuştur. | |
| dc.description.abstract | ABSTRACTThe term ?intuition? used in the curriculum of primary TurkishLanguage education signifies the students? learning through discovery, in otherwords, Socratic teaching approach. Socratic teaching approach is referred manytimes in the Elementary Education Turkish Language Curriculum, thecomponents of which are ?general objectives?, ?literacy? comprehension?,?speaking skills, ?writing skills?, ?grammar? and ?method.? They have beenassessed in accordance with Socratic teaching approach. We have tried to seewhether Socratic teaching approach exists in the randomly chosen students?notebooks and worksheets. It has been clearly seen that Socratic teachingapproach indicated by the concept ?intuition? in the curriculum, cannot bereflected in the implementation through the data gathered from the randomlychosen students? notebooks and worksheets. | en_US |
| dc.format | IX, 196 y. : resim ; 30 sm. | en_US |
| dc.identifier.endpage | 215 | |
| dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=-L8ilcwn9ZRRc_YMKxXW1iMk5YGkyZkzlQ1CzKcIGowvU6h_IeLNKFUOveMyPB7g | |
| dc.identifier.uri | http://libra.omu.edu.tr/tezler/17254.pdf | |
| dc.identifier.yoktezid | 187347 | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.language.iso | tr | |
| dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US] |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Eğitim ve Öğretim | |
| dc.subject | Education and Training | en_US |
| dc.subject.other | TEZ YÜK LİS Ç392s 2006 | en_US |
| dc.title | Sokratesçi Öğretme Yaklaşımının İlköğretim Türkçe Eğitim Programına Yansıması ve Uygulamadaki Durum | |
| dc.title | The Reflection of Socratic Teaching Approach to the Elementary Turkish Language Curriculum in Primary Education and Its Position in the Implementation | en_US |
| dc.type | Master Thesis | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
